Bloggintervju med mig själv


Efter att ha läst minst fem versioner av denna kände jag att jag också ville intervjua mig själv.
 
Hur länge har du bloggat?
Är inne på sjunde året. 
*tar en paus pga chock över att det är så himla länge*
Okej. Wow. Okej. 
Sånär som på en 7 månaders paus år 2013 har jag bloggat var och varannan dag sedan 27 februari 2009.
 
På vilka sajter?
Enbart blogg.se. Har många gånger funderat på att byta men för är lat, bekväm och "rädd för förändring". Hehe.
 
Vem tar dina bilder och vad har du för kamera?
Jag tar alla bilder utom de på mig själv. De brukar Kim få ta. Egentligen skulle jag vilja ta även de bilderna, eftersom han inte alls bryr sig om bildkomposition.
Har en Nikon D40 (lånad) och min telefon (LG G2, alltid vscocam).
 
Vad är det bästa med att blogga?
Att det ger mig en anledning till att redigera mina foton. Att jag har ett ställe att visa upp dem. Och inte bara foton, utan även teckningar, pyssel, naglar, outfits... Att det finns utrymme för det jag inte skriver i dagboken. Att jag har möjlighet av ventilera mina tankar och åsikter och få respons på det hela, ofta helt opartiskt dessutom. Att jag kan ta avstånd från min socialfobi här. Och... Ja... Det är vad jag kan komma på just nu.
 
Och det sämsta?
"Fuck, jag har inte bloggat idag. Måste blogga. Vad ska jag blogga om? Kanske det där som jag tänkte... Nä, tar för lång tid... Kanske skippar bloggen idag... Nä, det vill jag inte...". Och så vidare.

 
Har du lärt känna någon genom bloggandet?
Twiggy. Hon råkade trilla in på min blogg, såg att jag gillade Avenged Sevenfold, skrev en kommentar som jag valde att svara på via mail... Och på den vägen är det. Bästa råket i världshistorien.
 
Vilket blogginlägg har du fått flest kommentarer på?
Ingen aning. Förmodligen inget av de jag önskar fick flest. Brukar få flest på bildinlägg (ni vet, då jag hittat på nåt kul och sedan har massa bilder att visa) och nagellacksinläggen. Antar att det är för att det är så himla lätt att bara slänga iväg ett "Fint!" eller "Härliga bilder!".
Fast en gång (på min gamla blogg) fick jag över 50 kommentarer på ett inlägg om bröd...
 
Hur många läsare har du i månaden?
Ingen aning. Har 30-55 unika besökare per dag och 53 följare via Bloglovin, vet inte om det säger något.
 
Vilken tid på dygnet bloggar du helst? 
Hur mycket jag än önskar att jag var en morgonbloggare, så funkar det inte för mig. Kvällen it is. 
Precis samma svar som andra mammor hade på den här frågan, och de råkade också vara just mammor...
 
Nämn en blogg som du tycker mycket om.
Mina senaste fynd är Hej hej vardag och Fredrik Backman, men har inte hunnit lägga till dem på Bloglovin ännu. Fin läsning i alla fall.
 
Vilket är det bästa bud du har fått?
Bud?! Haha LOL! Har aldrig fått något.
 
Hur ser du ut när du bloggar?
 
Hur många inlägg skriver du i veckan?
Ett inlägg per dag är mitt ideal. Förut har det kunnat slinka in ett extra, men nu hinns det inte med. Snarare så att bloggen kan råka stå tom en dag. Så 5-7 veckan.
 
Hur mycket tid lägger du på din blogg då?
Kanske 10 timmar i veckan, men det beror helt på vilka sorts inlägg det är. Längre texter kan jag sitta och skriva på länge, oftast små stunder åt gången, aldrig i sträck. Kollage kan ta upp till en timme att göra, medan det bara tar 3 minuter att redigera ett foto med min standardredigering. Men så ska jag gå igenom alla foton också... Listor tar också lång tid.
 
Kan du leva på din blogg?
Har skrivit två sponsrade inlägg för 900 kronor sammalagt på 4 år, så njae. 
 
Har du några gamla headers på lager?
Här är den första eller andra jag hade på den här bloggen. Stjärnhimlen hade jag över hela bakgrunden (superfin gif) och fotot är taget i Queens, NY.


Här är en jag hade 2011 på min gamla blogg:

 

Nämn ett gammalt blogginlägg som känns.
Lever i en bubbla (med min bebis och allt vad det innebär) och är pretty much numb. Men okej.
Dåtid. Allt du någonsin sagt. Hittade en lista i min dagbok. Sista april.
Add the music and it gets worse.
Scars don't heal when you keep cutting. We created a monster. Just, you know, a mix of random chaotic emotions.
Allt som var då. After all this time? Japp. Fortfarande.
 
Hur länge kommer du blogga?
Så länge jag tycker det är kul och känns givande. Nu när min dagbok inte längre är en kreativ ögonfröjd utan diverse textdokument på ett usb känns det extra viktigt. Den är som en spin-off till min dagbok.



▾ Julia Müller-Sandvik säger:

Jag tror på allvar att jag alltid kommer blogga, hahaha ;)

Svar: Har ungefär samma känsla. Fast jag tror på bloggpausar, men kommer nog ha svårt att sluta för att aldrig mer blogga igen.
Ida ☯ the sky under the sea

2015-08-29 ✖ 15:59:19
http://lorissalovebomb.blogg.se/
▾ Daniella 🌙 säger:

Fick ditt mejl nyss och jo, det är jag! :3 har läst din blogg i evigheter men anade inte att det var du i "annonsen". Är alldeles för trött för att svara nu men ska göra det under lunchrasten i morgon. Ville bara säga hej! <3

Svar: Kul! Absolut, ingen brådska :) <3
Ida ☯ the sky under the sea

2015-08-30 ✖ 22:35:23
http://vapenbroder.blogg.se/
▾ Julia säger:

rolig lista! :)

2015-09-01 ✖ 12:37:46
http://jjuliees.blogg.se/
▾ Amanda Jona [SPONTAN] säger:

Himla kul att få läsa! :)

2015-09-01 ✖ 13:21:35
http://spontan.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback