Sista april


Drömde att jag blivit slungad tillbaka i tiden. Det var en halvt lucid dröm, för jag fattade att det inte kunde vara på riktigt. Det var 2010. Jag såg mig själv i spegeln. Nästan inget smink, inga piercingar. Naket. Precis som då. Jag gick genom skolkorridoren på estet. Sedan satt jag i en bil utan bromsfunktion och fick panik över att inte kunna stanna. I nästa stund vandrade jag omkring i Sydney med Twiggy som började bråka med ett butiksbiträde i en cool butik.
Någon drömtydare som vill ge sig på detta?

Det snöade då jag vaknade. Wohooo. Valborg idag dårå. Är inte alls lika pepp som jag får det att låta. Jag hatar egentligen högtider. Alla utom julen. Anledningen är för att jag varje morgon vaknar upp med en jobbig panikkänsla över att idag, idag måste någonting roligt ske. Är det helg eller högtid blir den känslan ännu större. Och händer inget blir jag helt överdrivet nere och får ångest över hela livet. Att jag typ desperat måste be folk att umgås med mig gör inte något bättre. Det är inte ens kul att försöka styra upp något med gamla Kick Ass Gang-vännerna (vackert namn, I know) längre, för alla vekar vara upptagna med sina egna liv nu. Jag har ju alltid Kim, men han är inte som jag. Han trivs med att ta det lugnt, att sitta och spela Leuge of Legends en hel dag och sedan kolla på film. Jag blir bara galen. Jag känner mig ensam och det känns som att ingen i hela världen tycker om mig. Bara Kim. Hur skaffar man vänner? Kan man köpa dem på Ebay? Är jag verkligen så jobbig att ingen vill ha mig? Tråkig? Värdelös? Dryg?

Eftersom det är Valborg idag och att jag drömde om 2010 blir jag påmind över hur jag blev tvingad till att spendera sista april det året själv. Jag var då 17 år. Två av mina vänner skulle på fest, hos min nuvarande pojkvän ironiskt nog, och jag var uppenbarligen inte inbjuden (hallå, pratade hela dagen i skolan om att jag inte hade något att göra men hemskt gärna ville). Jag frågade en tredje vän om hon ville hitta på något, men hon låtsades inte höra och dissmissade mig sedan via sms. En fjärde tror jag var på annan ort. Och mer än fyra vänner hade jag inte.
Jag vet att jag inte borde vara ledsen över detta fortfarande. The past is in the past, osv. Men hur lätt är det om inget är bättre nu? Jag hade inga vänner i högstadiet förutom två kusiner och min bror, typ. I gymnasiet blev det sakta men säkert bättre, sedan tog jag studenten och så gick det utför igen. Förutom att Twiggy hittade mig. Jag vet, ingen vill ha en whiny little bitch, som hänger ut kompisar på sin blogg såhär (men nästan ingen läser min blogg ändå, de flesta kollar bara på bilderna, antar jag med kommentarerna som utgångspunkt). Jag är bara så jäkla less. Vill fly staden och börja om hela mitt liv.

Shit. Det var inte meningen att skriva ett långt dystert inlägg. Hade egentligen bara sagt att ikväll ska jag tvinga undan de dåliga känslorna och bara ta kvällen som den kommer. Glad Valborg, alla ♥



▾ Kashaya säger:

Trist med snö.=( Hoppas du får en fin valborg i alla fall

Svar: Snön kunde jag inte bry min mindre om faktiskt.
Ida ☯ the sky under the sea

2014-04-30 ✖ 16:56:05
http://www.kashayas.se
▾ MADDISENJ.SE säger:

trist med snö. här regnar det lite och är helt svart på himlen så blir nog busväder ikväll..

Svar: Vädret var väl inte direkt mitt största problem om man säger så.
Ida ☯ the sky under the sea

2014-04-30 ✖ 19:04:31
http://maddisenj.se
▾ FrökenTV, bloggen om tv och film säger:

trevlig valborg <3

2014-04-30 ✖ 20:10:45
http://efji.blogg.se/
▾ Amanda [SPONTAN] säger:

Men usch så tråkigt att du haft så dåliga erfarenheter av Valborg!

Svar: Yeah, lite tråkigt är det. I blev den, om inte roligare, i alla fall festligare...
Ida ☯ the sky under the sea

2014-05-01 ✖ 08:59:47
http://spontan.blogg.se
▾ Julia säger:

så tråkigt med snö! :/

Svar: Bättre än regn tbh, mindre blött. Vädret var inte direkt mitt största orosmoln den dagen.
Ida ☯ the sky under the sea

2014-05-01 ✖ 19:46:22
http://jjuliees.blogg.se/
▾ Ida säger:

Ja, skulle gärna också köpa vänner på Ebay. Det är så himlarns krångligt att lära känna folk på nåt vis.
Jag känner ibland att då måste jag kanske vara på ett visst sätt, för kanske de inte tycker om mig som jag är bara och åh. Krångel. Och ändå tänker jag inte låta nån endaste en låta mig försöka leva upp till något som jag inte vill låtsas till.
Sen finns det ändå så mycket fina människor, men som man bara inte vet hur man ska börja prata med.

Åh :( Klart man ältar gammalt emellanåt. Det där var jävligt ruttet gjort av dem och sånt sitter ju i.

Hade jag bott kvar i Örnboet hade jag gärna setts!

Stor kram på dig! <3

Svar: Det hade varit smidigt. Nu kanske jag inte är ute så ofta och försöker träffa folk, men i Övik känns det redan som att det är färdiggrupperat, att de umgängeskretser som finns inte tar in någon fler.Det känns också fel att behöva göra om sig för att få vänner, man vill ju bli gillad för den man är.
Jag tror absolut det finns fint folk som jag skulle passa som vän med, men ja, var finns de?

Ja, du kan ju hojta till om du skulle råka vara i trakterna. Funderar stark på att flytta härifrån jag med. Vet inte om det skulle bli lättare att träffa nytt folk, men det känns ändå som en bra grej :)

Kram, och tack för en fin kommentar! <3
Ida ☯ the sky under the sea

2014-05-02 ✖ 07:33:52
http://aidu.blogg.se
▾ Viktoria Eriksson säger:

vackra bilder!! <3

2014-05-02 ✖ 19:49:57
http://vickons.blogg.se/
▾ Beccys 2.0 säger:

Vad tråkigt att det kom snö till dig på valborg. :/

Svar: Helt ärligt brydde jag mig inte så mycket. Hade liksom andra saker att vara ledsen över.
Ida ☯ the sky under the sea

2014-05-02 ✖ 20:04:16
http://beccys.com
▾ Ida säger:

Svar på svar:

Ja, precis så kände jag också när jag bodde där förra året. Hängde mest bara med Julia och vi kände kanske också lite att ja, men vad finns det för människor kvar här som ens skulle vara intressanta? haha åh, vad vi är hemska dömmare ;)
Finns säkert helt klart fina människor, men ja, som i Ö-vik känns det lite svårt. Nån känner nån som känner nån och så har de kanske redan nån bild av en. (fast finns ju många som inte ens vet vem man är, särskilt äldre kan jag tänka mig)
Sen berättade Sven om att nån av hans kompisars flickvän också kände sig ensam och så. Alltså, tror att många i Ö-vik kan känna likadant och åh, så himla jobbigt.
Jag har funderat på att starta nåt forum via man kan liksom vara öppen med att; hej jag är så jävla ensam, låt oss ses och göra nåt?!

Sen är det lite som min pojkvän Tuomas säger, att när man är vuxen har ju folk som sina jobb, utbildning osv och ger inte riktigt tid till att lära känna nya människor så ofta.

Jag tror att när man flyttar blir man liksom "tvungen" att lära känna nytt folk. Jag har t.ex. fått en superhärlig kollega som jag har en del gemensamma intressen med. Och på utbildningen är det fint folk, på gymmet, på baletten osv. Inte så att jag fått värsta nya polarna att hänga med, men om man vill så lär man nog känna folk. Min kompis tipsade om att man kan ju gå med i nån förening eller nåt.

I juni kommer jag, och nån dag i augusti, så då får vi ta och ses :D

Så lite så vännen, ta hand om dig :)
Kramar! och ha en fin helg <3

Svar: Jo, klart det finns folk här som ännu är okända, och som känner likadant. Skulle va fint att hitta någon av dem. Trots att jag mest jobbar mot att komma härifrån, Övik har gjort sitt liksom, i alla fall för stunden.Det skulle vara fint med ett sånt forum... Funderar ofta hur man går tillväga, hur man ska "ragga" vänner då jag känner mig ensam. Facebook känns som att det går bort, om man inte ska fråga en specifik person. Bloggen känns... De som vill lär bo långt härifrån. Osv.

Det gör mig lite ledsen, den där sanningen som Tuomas säger. Då känns det som att om man inte hittade vänner i skolan får man leva ensam resten av livet. Fast förhoppningsvis lär man känna folk på utbildningar och arbeten då.

Åh, trevligt! Ja, det tycker jag! :)

Detsamma! <3
Ida ☯ the sky under the sea

2014-05-03 ✖ 09:52:28
http://aidu.blogg.se
▾ Ida säger:

Sv på sv på sv :)

Jo,jag förstår det. Kände något liknande förra året.
Ja, jag vet inte heller. Min syrra Emma brukar dra ensam på en massa grejjer och bara snacka med folk, haha. Men jag vet inte, jag har så svårt att bara börja prata med randoms sådär om det inte finns nån annan person som en länk, ungefär.

Ja, det är sant.

Skulle nog kunna fixa något, skulle du vilja vara med?

Jo, men jag vet inte om det stämmer sådär hundra. Om man har något intresse i att lära känna någon å lär det ordna sig ändå på nåt vis.

Yeayy, kul! :D Då ses vi då :)

Svar: Men vad kul! fast tyvärr är jag ju inte heller så social och oblyg av mig. Lättare om man har en man redan känner, som du säger!
Ja, om det fanns något sånt forums-liknande skulle det var värt att testa :)

Någonstans borde det ju finnas människor att lära känna tycker man ^^
Ja! :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-05-06 ✖ 07:53:09
http://aidu.blogg.se
▾ Malin Ö säger:

Jag känner lite likadant som dig Ida och jag skulle vilja umgås med dig oftare! men tiden bara går å jag hittar inte bromsen.. När jag har kommit hem från min "Sverige-resa" om 2 veckor så får vi se till att hitta på nått (om du vill) :)

Svar: Jaaa, jag vill jättegärna hitta på nåt! Jag har ju tid hela tiden, men ändå sitter jag och slösar bort den... Ska börja gå hos en jobbcoach, men det lär ju inte vara så ofta. Du får säga till då du är tillbaka! :D
Ida ☯ the sky under the sea

2014-05-14 ✖ 20:11:44

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback