Mer från Ivys rum

 
För en dryg månad sedan publicerade jag mitt första inlägg om Ivys rum. Klicka tillbaka till det om ni vill se hur hennes rum såg ut innan vi flyttade in. The major före-bild alltså.
Den lilla tavelväggen ovan tyckte jag mycket om, men är inte längre kvar. Har liksom inte hittat någon plats till dem efter mini-makeovern i fjol.
 
 
Ovan ser ni hur Ivys rum såg ut i början vs slutet av 2017, när prylarna var färre (oh, good ol' days). Så städat som det var på bilderna var det dock sällan i verkligheten. Numera städar Ivy gärna själv (men helst inte) och har egna åsikter om vart allt ska vara.
 
 
Den gamla sängen är bra mycket finare, men är så nöjd med den nya. Lådorna slukar verkligen så mycket saker (och hon kan dra ut dem och gömma sig där bakom, under sängen, haha). Men tyvärr täcker den mycket av den gröna fina väggen. Det är för mycket vitt. Skulle behöva piffa upp det där hörnet i överslafen. En gardin, ny fönsterlampa samt ett draperi till underslafen har jag tänkt fixa i alla fall.
 
 
Velar om jag ska orka sätta dit en faktisk bröstlist eller inte. Och flytta endera köket eller swing-shelfen. Även köket tycker jag är för vitt, men tror inte jag orkar måla om det på ett tag, haha.
 

Och här ser ni Ivys nya skåp till höger. Har velat byta ut det vita så länge, eftersom det tagit mer plats än vad det ger förvaring, så hittade jag detta fina på Ikea i finaste gråblågröna nyansen. Ni kan se mer av det i hennes födelsedags-inlägg. Är så nöjd.
 
Så, jag skulle inte säga att Ivys rum är helt komplett, men kommer det någonsin att bli? En kommer alltid på något nytt liksom. Det jag helst av allt vill i nuläget är dock att riva bort två av fyra garderober och göra en skrivbordshörna där eftersom hon älskar att pyssla och framför allt rita. Och nästa år börjar hon ju skolan, så det känns lägligt. Men lillasysters rum står näst på tur.




Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback