Ivys rum

Ångrar så att jag inte frågade om jag fick köpa teakbyrån och stringhyllan i Före-bilden. De skulle nämligen i väg till second hand.
 
Innan vi flyttade till vårt hus gjorde vi det enkelt och målade de flesta väggar vita. Vi ville bo in oss först och känna efter innan vi gjorde eventuella tapet- och färgval (de är dock lika vita fortfarande, trots att jag nu är redo för annat än vitt). Men i Ivys visste jag hur jag ville ha det ganska direkt. Jag ville ha en målad bröstning. Ljusgrått.
Golv är detsamma (från Rusta) som i vårt sovrum och kontor. Gråaktigt och superfint. Nya golvlister. Ny lampknapp och nya eluttag, precis som i resten av huset.
 
På bilden ovan älskar jag verkligen Ivys rum som det var då. Februari 2017. Men snart bytte hon säng till en vanlig, hon fick mer och mer saker (men konstigt nog får en ingen tillhörande förvaring av släkt och vänner när det vankas födelsedag och jul) och för ett år sedan var jag less på det mesiga grå. Min smak för både inredning och barnkläder förändrades. Det dröjde dock ända till november innan jag tog tag i ytrenovering nummer 2 av Ivys rum.
Höjde bröstningen och målade om den i fina Morning Haze från Rusta. Bestämde mig spontant för att tapetsera en fondvägg när jag ändå höll på, men velade över tapeter i flera dagar. Ville egentligen ha Swanlake från Mr Perswall men kom inte överens med prislappen, så det fick bli Charlie i svart från Borås Tapeter.
 
 
Hade en plan om att göra sängen till en hussäng och sätta upp bröstlister men det föll i glömska. Jag känner mig inte färdig, men jag vet heller inte vad exakt det är som saknas. Kolossen till säng döljer för mycket av den gröna fina väggen, men förvaringen under är guld. Möblerna är för vita. Garderobsväggen tar upp mer yta än vad den ger förvaring. Och snart är det dags för ett skrivbord. Trots alla timmar på Pinterest står det still. Jag gillar det jag ser, men vet inte hur jag ska göra för att applicera det på vårt hem och i hennes rum.



▾ Denise Taylor säger:

Åh va fint!! :D

Svar: Tack!!
Ida ☯ the sky under the sea

2020-07-31 ✖ 18:09:39
http://taylorsroom.blo.gg

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback