Från grått till grönt

 
 
 
Så här var det: I våras fick jag för mig att jag ville göra om Ivys rum, men gjorde det pga långt ner på prioriteringslistan. Sedan närmade sig julen och jag blev tvärless på alla leksaker och stenar och pärlor och  s k r ä p  så jag bar ner alla Ivys saker till källaren för att rensa. Tomheten i Ivys rum gav mig frid i själen (men gillestugan går inte att vara i, haha). Så jag kände att det är väl lika bra att måla om hennes rum nu när det är tomt. So I did.
 
Mamma har fått vara barnvakt medan jag har spacklat och målat. Det kalla grå har blivit varmt och grönt. Finaste färgen Morning Haze från Rusta, och den sträcker sig numera 40 cm längre upp än vad det grå gjorde. 
Sedan fick jag för mig att vi ska ha tapet på kortväggen bakom dörren. En fondvägg. Det är ju ändå ett barnrum, klart vi ska ha mönster och färg! Så nu har jag velat över tapetval i över en vecka och slutligen bestämt mig för Charlie i svart från Borås Tapeter (nr 3 nedre raden). Egentligen ville jag ha finaste Swanlake från Mr Perswall (nr 1 övre raden) men den var svindyr. 
 
Sedan är det bara förvaring kvar. Hon har en hel garderobsvägg, men dessa 60-talsgarderober har mer plats än vad de har bra förvaringsmöjligheter. Just nu lutar det åt att bygga upp sängen, ha förvaring under, och sedan ta itu med garderoberna sen. Kim tyckte vi skulle riva ut alla garderober och bygga en enda walk-in-closet istället, haha (titta på planritningen så fattar ni).




Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback