It ain't the speakers that bump hearts, It's our hearts that make the beat


                                                    Twenty Øne Piløts
:: 16.11.16 :: Forest National, Bryssel

OMFG! THIS CONCERT! Så. Himla. Bra. Dagarna efter hade jag svårt att känna något annat än en längtan efter att se dem igen. Och igen. Och igen. I'm not even kidding. Det var längesedan jag kände så efter en konsert. Var nära att ta tåget till Paris dagen efter (well, vi var i Bryssel, så Paris var bara 3 timmar bort) för att gå på deras sista spelningen för den här turnén. 1 300 spänn för de sista biljetterna? HMU! Meeeeeeeen vi sket i det.

Okej. Konserten. Bry hette förbandet. En irländsk indiepojke som... var okej... Men inte min kopp te. BUT THEN BAM! TWENTY ØNE PILØTS! OMFG! LOVED IT! Man, these guys. Älskar hur deras musik får mig att känna.
Älskar hur relaterbara deras texter är (grät första gången jag läste genom texten till Migraine). Älskar att många av deras låtar låter lyckliga men egentligen handlar om tunga saker så som depression och ångest (like Sometimes death seems better than the migraine in my head).
Älskar att de spelade Fairly Local och House of Gold som intron även om de inte spelade låtarna i sin helhet. Älskar att de körde en halv, pianoversion av Stressed Out efter den vanliga, för jag gillade faktiskt inte Stressed Out live, men det avslutet räddade den.
Älskar hur kreativa de är med sin musik live. Älskar allt. Älskade att hoppa till Trees i slutet, för den låten är så himla fin. Älskar inte att det var en fjäril inuti arenan (mer om det i ett annat inlägg). Hatar att jag suger på att rappa pga tungvrickning.

Shiet. Har inte varit så här blödig efter en konsert sedan första gången jag såg Avenged Sevenfold (för sist jag såg A7X blev jag bara lycklig rakt igenom). Blödig som i att alla känslor kommer som en våg som förvandlas till tårar under en veckas tid efter konserten varje gång jag lyssnar på dem. LOLz.
Ångrar inte en sekund att jag åkte till Bryssel för att se dem. Detta gav mig mersmak. Skulle kunna resa världen över för konserter ♥



▾ Karin säger:

Jag såg dom i Oslo den 29/10 och tyckte precis som du (fast jag tyckte att Bry var riktigt bra ^^)

2016-12-01 ✖ 09:59:01
http://forevermore.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback