Best concert eveeeeeer!


Tisdagen den 24 juni. Scandinavium, Göteborg. Efter 50 timmar av köande var det äntligen dags! Och köandet hade verkligen lönat sig, LÄNGST FRAM! Bara lite till vänster om mitten, which technically counts as the middle. Var helnöjd med min plats. Förbanden däremot... Jag tror inte någon front-roware var särskilt förtjust i dem. Nästan alla stod med armarna i kors, haha.


Amaranthe. Lyssnade väldigt mycket på dem 2011. Lyssnade sönder till och med. Och med tanke på vad som väntade kändes detta bara lame, till skillnad från då jag såg dem i Skellefteå 2012.

Dead By April gillade jag faktiskt ganska mycket 2010, men självklart spelade de bara nyare låtar (förutom Losing You) som jag inte alls känner igen. Uppfattade inte så mycket av deras spelning eftersom jag var som i chock på grund av att det hände något ganska oväntat efter Amaranthe...

Rafa Alcantara (snubben som regisserat Sevenfold's Live In The LBC ) (correct me if I'm wrong, men det var han va?) kom och... De spelade in till Avenged Sevenfold's kommande live-DVD (som vi väntat på i hela tre år, men men) och han ville intervjua oss som köat i två dygn. AHMAHGAHD! Blev inte så mycket on screen-tid för min del, vilket kanske var lika bra för jag var mållös och dödsnervös. Har nog aldrig varit så nervös i hela mitt liv. Jag pratade om vad Sevenfold betyder för mig, fick hjärnsläpp och sa att I Won't See You Tonight Part 1 var min favoritlåt direkt efter att jag sagt att "Their music cheer me up". Hallå, Idaaaaaa! Den låten är baserad på ett självmordsbrev! Älskar den visseligen, men det är inte min favorit, det är låten jag vill ha på min begravning när jag dör. BEGRAVNING?! OMG! Dör.

Så ja, detta hände och jag missade hela Dead By April.


Avenged Sevenfold. Energin! Helt fantastiskt! Det här bandet alltså... ÄLSKAR DEM! The connection mellan band och publik var helt perfekt. En sak som jag älskar med Avenged är att de liksom ser varje individ och inte bara ett crowd. De kan ju omöjligt se varenda en av oss, men ni fattar. De får publiken att känna sig enormt delaktig, vilket för mig känns väldigt viktigt för en bra konsert.
Dessutom så filmades det hela. Hoppas av hela mitt hjärta att i alla fall någon låt hamnar på live-DVD:n. Till min besvikelse körde de inte Burn It Down, bummer. Men de spelade So Far Away som jag faktiskt aldrig hört live innan då de valt andra låtar som Jimmy-tribute. Och A Little Piece of Heaven som näst sista låt. Den är ju bara för awesome!

Åh. Så många fina ögonblick. Som då Johnny och jag hade ögonkontakt under en hel textrad, och vi stirrade på varandra medan vi sjöng med, tror det var under Afterlife. Tycker att Johnny är den det är lättast att få ögonkontakt med, och Zacky är svårast.
I slutet lyckades jag få ögonkontakt med Synyster Gates, så han kastade åt mig ett plektrum. Wih. Och Matt såg på mig och ritade ett stort smile med sina fingrar över sin mun eftersom jag tydligen log överdrivet stort. Hade inte tänkt på det innan. Men hallå! Jag var ju helt lycklig! För att Avenged Sevenfold gör mig helt lycklig. Som den gamer han är lade han även märke till min The Legend of Zelda-tatuering (min foREVer-tattoo är alldeles för svår att tyda från långt håll tyvärr).

Det är så himla underbart att veta att man som fan är sedd. Hur många gånger har jag inte haft en band-crush och ibland insett att "Damn, de vet inte ens om att jag existerar". Men Avenged Sevenfold vet. De. Har. Sett. Mig. Det gör mig bara så himla lycklig.

 
Här är jag och mitt Gates-plektrum på väg in till Göteborg dagen efter konserten. Fick sova hos Twiggys kompis som bodde ute i bushen, haha. Hade någon timme innan mitt tåg gick, oooooch... Well, precis då jag skulle gå till tågstationen ser jag Arin Ilejay. Jag är jättenojig över att störa, för jag tycker att alla fötjänar ett privatliv, men Arin var väldigt cool. Som om jag var en bekant till honom. Väldigt down to earth. Han ba "How are you doing?" och började gå fram till mig efter att jag sagt hej. Sa att jag varit på konserten dagen innan och han ba "Yeah, I saw you in the front, I tried to throw you a stick". Jag som trott att det bara varit Johnny, Gates och Matt som sett mig. Och va?! Trumpinnen som Daniel fångade (den enda som kastades i vår rikting) VAR TILL MIG!? Daaaaaaamn! Trumpinnar som är så svårt att få tag på (på konserter). Oh well. Hade jag inte varit tvungen att skynda mig till tåget hade vi säkert kunnat snacka mer, men hade varken råd eller lust att missa det. Och självklart så kommer man på så mycket mer man hade kunnat säga, men ja, jag är i alla fall glad att jag fick träffa honom.




▾ Nathalie Tegelstam säger:

Låter som en helt perfekt konsert :) kram

Svar: Det var det *o*
Ida ☯ the sky under the sea

2014-07-07 ✖ 20:47:10
http://nathalie.vionno.se
▾ The Revolt säger:

Hahaha va synd om förbanden xD awwi D;

Svar: Förbanden fick faktiskt väldigt bra recensioner på någon rock-sida, det var nog bara vi längst fram som inte var så pepp x)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-07-07 ✖ 21:03:06
http://TheRevolt.blogg.se
▾ Alice säger:

sv: det är det verkligen :)
yees vi åker genom Europa :)
fina bilder och låter som en bra konsert!

2014-07-07 ✖ 21:09:18
http://alicelindstrom.se
▾ Linda säger:

Låter så kul! Och vad coolt om du syns i deras live dvd! :D

Svar: Det var underbart! Håller med, då skulle jag dö av lycka. Förevigad med mitt favoritband forever, liksom :D
Ida ☯ the sky under the sea

2014-07-07 ✖ 21:25:29
http://thepainoflove.devote.se
▾ Tea säger:

Guud så kul och coolt!! :D

SV: Haha ja men eller hur, håller verkligen med dig!! ;)
Kram!

2014-07-07 ✖ 23:05:01
http://teajohnsson.blogg.se
▾ Catrine säger:

va kul!! dead by april har ja sett en gång, de är grymma :D du såg fantastisk ut i klänningen btw :D

Svar: Tyckte de var bättre förr, haha. Tack så mycket!
Ida ☯ the sky under the sea

2014-07-08 ✖ 09:55:25
http://catrinelouise.blogg.se
▾ lina säger:

svar: Japp jag såg också BMTH i december!! Kön utanför var sååå kall och jag hade bara tygskor på mig minns jag :p
Har sett dem på Tyrol på grönan också! Det var bästa eftersom lokalen var så packad med folk!!

Svar: Huu vad kallt! Jag lät bli att köa den gången. Tyrol är en bra lokal indeed, fast har inte sett BMTH där, var det förra året typ i maj? Valde att se dem i Göteborg då :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-07-08 ✖ 14:46:21
http://rivnafasader.blogg.se
▾ AW - Fotograf säger:

Kassa blev de verkligen inte! De blev toppen!

Tack du, tog så jävla många bilder! Haha, så går de när jag är i farten ;) Men var en så jävla skön konsert, satt as nära och såg så jävla bra! Och bilderna blev över förväntan :D

Svar: Okej då, men det blev typ 10 bilder av 100 som blev bra därför, haha.
Ida ☯ the sky under the sea

2014-07-08 ✖ 16:44:40
http://megapixeln.se
▾ Twiggy Lundberg säger:

Underbart inlägg! Och jag tror det var den snubben du nämnde, han intervjuade mig med och ställde typ tusentals frågor. Tror han stod där typ tio minuter, och så fick jag säga liksom "I give A7X permission to use my likeness" och massa grejer för att inte kunna stämma dom sen. Lämna e-mail och allt..! Uppfattade aldrig om han presenterade sig eller inte, jag var bara överlycklig samtidigt som jag ville hoppa från en bro för min engelska fuckade ur och jag såg förmodligen ut som hej-kom-och-hjälp xD

Svar: Kul att du gillade det! Jo jag märkte att han stod med dig länge :D Antar att de mailar det här pappret man måste signa sedan då de börjar klippa dvd:n, om man kommer med. HOPPAS! Med tanke på att Rafa regisserade deras förra live dvd, samt lite annat A7X-relaterat antar jag att det var han nu med ^^ SÅ COOLT! Vill bara att dvd:n ska släppas!
Ida ☯ the sky under the sea

2014-07-08 ✖ 18:22:20
http://shadowoftheday.blogg.se/
▾ ♡ Hanna Andersson ♡ säger:

Guud så häftigt!! :D

2014-07-10 ✖ 18:06:34
http://hannabieberandersson.blogg.se
▾ lovisa säger:

Vet egentligen inte hur jag hittade hit men är så glad att jag gjorde det, alltså detta inlägg!!!
1. Du stod front row
2. Du blev intervjuad
3. D U T R Ä F F A D E A R I N
Jag var överlycklig över att ha stått rad typ 3-4-5 och att en av dom jag gick med fångade ett plektrum men det här slår nog allt jag någonsin upplevt (och läst)! :D
Hoppas verkligen dom kommer hit snart igen med någon slags waking the fallen: resurrected-tour, dagarna mellan den åttonde november och tjugofjärde juni var alldeles för långa...

Svar: Åh, vad fint att du gillar det :D Hehehe, yeah, antar att köandet paid off! Fast att jag träffade Arin var mest bara tur dock, att jag var på rätt ställe vid rätt tillfälle :) (och kaaaaaaanske visste vart de bodde höhöhöhhöhöh). Men du, tycker du ska vara glad, rad 3-4-5 är inte illa alls! Hoppas jag med! Att de kör en WTF-tour känns tyvärr inte som att det kommer att hända, iaf inte i Europa. Om de väljer att köra några spelningar med lite äldre låtar lär det bli i USA i städer där de har mest hardcore fans... :(
Ida ☯ the sky under the sea

2014-07-14 ✖ 21:48:50
http://lovisaknutsson.blogg.se/
▾ Anonym säger:

Vet hur du känner dig,var där själv där xD Sjukaste konserten jag var på,såg dem i stockholm också xDFick kontakt med zacky,Brian och matt xD Matt la märke till at min bror tog kort så han gjorde värsta posen och sen smilade han så stort till mig xD Brian bara smilade åt mig hela tiden xD Älskar din blogg xD

Svar: Har också sett dem i Stockholm, året innan ^^ Det är så himla kul då banden ser publiken och uppmärksammar specifika personer, tar ögonkontakt osv :D
Ida ☯ the sky under the sea

2015-11-04 ✖ 15:57:58

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback