Euforisk much?

7 JULI || EN STUND I MITT LIV DÅ JAG VAR LYCKLIG
Den här bilden tog jag första gången jag såg Avenged Sevenfold live. Metaltown 2011. Förra året såg jag dem för tredje gången, och det må ha varit den bästa konserten jag varit på eveeeeeer, men just första gången gjorde något med mig som jag aldrig någonsin upplevt varken före eller efter.

Så här är det, jag har social fobi. Jag har tänkt skriva ett inlägg om vad det innebär för just mig, men tills vidare får ni nöja er med denna fakta: Jag har det oerhört svårt i sociala sammanhang och kan bara prata på ett avslappnat sätt med en få skara människor.
I alla fall. Ni vet då man är full och blir lite extra pratig och nästan kan säga vad som helst för man känner sig oövervinnerlig? Och sedan då man tänker tillbaka i efter hand så ba "Gah, shit, vad sa jag egentligen igår? Sa jag verkligen det och det??". Man känner liksom inte igen sig själv riktigt.
Det. Det hände mig efter att ha sett Avenged Sevenfold för första gången. Helt nykter. Min sociala fobi försvann för en timme eller två. Ba poff, borta. Jag hade noll problem att prata med främlingar. Det kändes som att jag var hög fast jag samtidigt var helt klar i huvudet. Och jag kände mig överlycklig. Euforisk. Helt jättekonstigt var det.



▾ julia säger:

Superfin bild!
sv: Åh tack fina du, ja helt otroligt! kram

2015-07-07 ✖ 23:20:09
http://juliasvensson.forme.se
▾ Julia Müller-Sandvik säger:

Åh, sådan otrolig känsla det måste ha varit! Jag har också svårt i sociala sammanhang. Ingen fobi, men jag kan exempelvis inte äta ute eller inför folk om jag inte har druckit först - jag klarar inte av det.

Svar: Kan också känna igen mig i det där att inte kunna äta bland folk. Hade problem med det i tonåren, numera är det dock bara i vissa få fall. Sjukt jobbigt :(
Ida ☯ the sky under the sea

2015-07-08 ✖ 12:27:43
http://lorissalovebomb.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback