Mina klor

 
Av någon anledning mina naglar blivit jättestarka, så jag har kunnat spara ut dem längre än någonsin förut. Jag förstår inte alls hur det gått till, men jag tackar och tar emot. 
Har inte haft långa naglar sedan Ivy föddes (juli 2015). De gick av när jag inte längre kunde måla dem var och varannan dag. Sedan hände Burger King och där får man såklart varken ha lack eller längd på naglarna. "Naglarna får sticka ut max 0,2 mm från fingret" står det i regelboken, eller något sånt. Har verkligen saknat att kunna ha långa, fina naglar.
 
När jag börjar jobba som plattsättare kommer jag kunna fortsätta ha målade naglar, men förmodligen lär både naglar och händer få lida pga av allt vatten och bruk en jobbar med. Så jag får passa på att njuta nu medan jag kan.
I skrivande stund har jag faktiskt klipp ner dem. Det blev en spricka i tumnageln, och efter någon vecka kände jag för att börja om med korta naglar. Har slagit i naglarna flera gånger, utan en skråma, men så slant jag när jag skulle stänga en tryckknapp på Lunas body, och såklart var det något så fjantigt som  d e t  som skulle skada nageln. Men de är fint korta nu, och snart är de långa igen.
 
Detta är förresten naglarna jag målade den där torsdagen.




Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback