TØP på topp igen / konsten att konserta med främlingar

 
 
Twentyone Pilots • 8 februari 2019 • Globen, Stockholm

Och för andra gången såg jag grymma Twentyone Pilots live, denna gång på svensk mark. 
 
Jag var snabb att köpa biljetter denna gång (å andra sidan hade det ju inte blivit någon resa till Belgien om jag varit snabb 2016). Jag köpte två för att slippa gå ensam, men min enda vän som gillade TØP slutade vara min vän och min brorsa som jag gick med sist befann sig på andra sidan jorden.
 
Konsten att gå på konsert med främlingar. Jag har gått på konsert och festival själv förut, men oftast (trots stora sociala svårigheter) lyckats ragga upp sällskap i slutändan, och denna gång skulle inte bli  något undantag. Under själva konserten är det lättare att vara själv, för i ett publikhav är man ändå aldrig ensam, det är väntan innan som blir jobbig. Lyckades få med mig en kollega, men bara en vecka innan lämnade hon återbud (och ja, hen ljög om anledningen fick jag senare veta, thank you very much). Men det kanske var for the best, för i slutändan hittade jag inte bara en, utan två personer att hänga med.

1. Använde appen Jodel för att efterlysa sällskap och fick kontakt med en kille i Stockholm som var på (han som kom att köpa min extrabiljett). 
2. Kikade in på evenemangets Facebook-sida för först hade jag tänkt sälja min biljett där, och där hittade jag en tjej från Värnamo som skulle gå själv och sökte sällskap. Skrev direkt.
Vi träffades utanför Globen och köade tillsammans. Det kändes skönt att vara tre, för då behövde jag inte känna pressen av att behöva vara konstant social. Det blev en mycket lyckad kväll.
 
Och konserten då? Hade inte knappt lyssnat på senaste albumet, men som tur var bestod halva setlisten av gamla låtar. Och de nya  ä r  ju bra även om jag inte kunde sjunga med. Precis som sist bjöd de två killarna en grym spelning, med snygg ljusshow och bra musik. Jag är nöjd. Och jag är ännu mer nöjd med sällskapet. Vid såna här tillfällen älskar jag verkligen internet och dess sociala medier.




Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback