Semester och babyshower

 
Jag skriver detta inlägg på min beräknade förlossningsdag, i söndags. Om jag ska vara ärlig har jag typ tappat allt hopp om att bebisen kommer födas över huvud taget. Japp, så less är jag. På lördag fyller jag år dessutom, och jag är bara bitter. Har jag sagt att jag är tålmodig så har jag ljugit.
 
Här kommer recap för vecka 28 - 31.
 
 
Juni 2019: Vecka 28
Förutom illamåendet mellan frukost och lunch som vägrar ge med sig skulle jag säga att jag mår bra nu.
Använder numera alltid stödstrumpor på jobbet.
Börjar få ont till höger ovanpå magen, som om jag har ett blåmärke. Hårda sparkar från bebisen?
 
Vecka 29
Tredje trimestern!
Jobbet tar på krafterna, så jag har skickat in en ansökan om havandeskapspenning (graviditetspenning) till försäkringskassan. Det kan man ansöka om om man har ett fysiskt krävande jobb, och iom att vi står upp konstant och har extremt begränsad tid till att vila kunde jag få det.
 
 
Vecka 30
Börjar få halsbränna ungefär varannan kväll, dock inte så farligt än så länge.
Mina cravings i matväg är riktig mat med grönsaker, tårta och choklad.
Gjorde mitt sista jobbpass på Burger King innan två veckor semester.
Mådde sjukt konstigt under midsommarhelgen. Yrsel, anfådd och helt slut av att bara existera. Barnmorskemottagningen sa dock att det var normalt och sen gick det över.
 
 
Vecka 31
Börjar känna något som känns som mensvärk. Sammandragningar?
Halsbrännan har börjat bli lite värre.
Äntligen införskaffat barnvagn! Hittade en med både ligg och sittdel, samt ett babyskydd som bara varit använda i ungefär ett år, till ett mycket billigt pris. Kap.
Sedan blev jag (halvt) överraskad av en liten babyshower hos Izabell. Så. Mycket. Fika!




Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback