Nu börjar det bli tungt

 
I realtid har Lilla Boo (fortfarande namnlös, ja) redan hunnit fylla en vecka, och några dagar därtill. Hon är världens finaste och sover lite för bra (förutom på natten runt småtimmarna typiskt nog). Det är fint att få vara hemma hela familjen, och jag gruvar mig lite för att Kim börjar jobba igen på tisdag.
 
Här kommer näst sista gravid-inlägget, vecka 32 - 36.
 
 
Juli 2019: Vecka 32
Var tvungen att strula med försäkringskassan och min rätt till en högre SGI bara för att min chef inte uppdaterat mitt avtal när jag bad om det i april. Var både less, arg och orolig.

Min ordinarie barnmorska hade semester och fick träffa en annan tillfälligt. Tydligen  k a n  man få blåmärken i magen av att bebisen sparkar ofta och hårt på samma punkt. Det förklarar varför jag haft en öm punkt på magen en tid.
 
Gjorde plats för bebisens kläder i garderoben.
Inåsg också hur mycket bättre jag mått i kroppen sedan jag slutade jobba.
 
Vecka 33
Packade BB-väskan (sa tydligen fel i vloggen), men då jag inte hade någon väska att avvara lade jag allt i en låda.
 
Beställde en skötbädd, skötväska och golvskydd för barnvagn.
 
 
Vecka 34
Är så himla osmidig nu. Det är jobbigt att bara vända sig i sängen. Dessutom börjar många fosterrörelser kännas obekväma, som när bebis trycker mot höger revben, ugh.
 
Fick hem babynestet jag och mamma beställde från Petras Pyssel.
Allt fortsätter se bra ut på barnmorskebesöken.
Läcker råmjölk  v a r j e  kväll nu.
 
Vecka 35
Går inte normalt längre. Bredbenta Ida är här.
Denna vecka är även känd som den veckan norrlandskusten fick smaka på riktig hetta. Det var så sjukt himla jobbigt. Mina fötter kokade i slutet av dagen och det fanns inga kläder jag kunde ha, som både var svala och stora nog att rymma magen.
 
 
Vecka 36
Varje gång jag känner sammandragningar och inser att det är nära drabbas jag av en smärre panik, men mest känner jag att jag längtar.

Det här var veckan vi var ner till Kolmården. Kan nu bocka av "Tälta som höggravid" från min Bucketlist. Det gick hur bra som helst, det var Kim som led.

Fick hem skötbädd, skötväska och några sista plagg i strl 50, och införskaffade även amningsnapp.




Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback