Sommarlov

 
Jag vill skriva om min graviditet, sammanfatta den från början till slut, och det kommer. Men jag börjar gärna med nutiden.
 
Just nu är jag i vecka 32 (31+3). I vanliga fall jobbar jag ca 65% på Burger King, men från och med Midsommar är jag hemma på heltid, och det kommer jag att vara resten av året.
Jobbade min sista dag dagen innan Midsommar. Efter det tog jag semester i 13 dagar. Och från och med igår, den 3 juli har jag ansökt om graviditetspenning.
 
Att jobba på Burger King under tiden jag varit gravid har varit påfrestande. Illamåendet i början, att stå upp hela dagarna, att inte kunna äta när en behöver... Och de två sista månaderna har värken kommit. Känningar av bäckenbotten och så fötterna såklart. Har haft ont och varit heeeeelt slut på.
Nu har jag varit hemma i två veckor och värken... Ja, det finns ingen värk. Jag har mått bra (med undantag för yrsel och anfåddhet hela midsommarhelgen). För att jag har kunnat sitta ner när jag vill, och jag har kunnat äta och dricka när jag behövt.
 
Jag har dock inte varit ledig mer än två veckor i sträck på tre år, så all ledighet har nästan känts lite överrumplande. Och Ivy var less på att vara hemma redan efter fyra dagar, haha.



▾ Bunny Therése säger:

Hoppas ni kommer ner i varv allihopa snart. Har varit hemma sedan februari. Det är svårt att landa i men såååå skönt när "stressen" liksom släpper.

Svar: Åh ja! Nu tycker jag det är jätteskönt att vara hemma! Är väldigt tacksam över att det är möjligt ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2019-07-05 ✖ 19:21:23
http://bunnydrugz.blogg.se/
▾ sandra säger:

Åh grattis till den lille i magen!

Svar: Tack <3
Ida ☯ the sky under the sea

2019-07-14 ✖ 22:20:35

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback