Ultraljud och fosterrörelser

 
Igår gick jag in i vecka 39. Jag har aldrig varit gravid såhär länge förut, för Ivy kom i vecka 38 (37+6). Och bara därför känns det redan som att jag gått över tiden.
Men nu kör vi en throwback till vecka 18 - 23!

April 2019: Vecka 18
Magen putar lite, jag känner absolut bebisen därinne och ja, redan här började jag använda amnings-bh då alla mina vanliga endera blivit försmå eller helt obekväma.

Vecka 19
Började kika på barnvagnar. Vi hade begagnade på lån sist, men de var supergamla och inte helt smidiga. Så vi tittade både på billigare nya, samt begagnade. Men de begagnade är ju också svindyra?!

Denna vecka blev lite kortare, för vid Rutinultraljudet blev BF tidigarelagt till den 1 september istället för den 3:e, så vips var det vecka 20!

Vecka 20
Note: "Jag mår relativt bra nu men illamåendet direkt efter frukost vill verkligen inte ge med sig. Mår verkligen skit."
 
Början av vecka 20 vs slutet av vecka 23

Vecka 21
Sura uppstötningar är numera ett faktum. Jag kan inte ligga ner efter jag ätit för det står mig upp i halsen. Jag känner mig helt full, ända upp i strupen. Kan absolut inte rapa liggandes, då kommer det kräks. Underbart!

Kim kände fosterrörelser genom magen för första gången!

Vecka 22
Ivy pratar mycket om att bli storasyster och tycker det är spännande att mammas mage växer. Den börjar verkligen synas nu, men när jag säger till Ivy att titta vad stor, så säger hon "Nä, inte nästan", sen vill hon gå och visa fotot i sovrummet (från när jag väntade Ivy) där mammas mage är STOR på riktigt.

Började kunna se fosterrörelserna genom magen!

Vecka 23
Hände en läskig grej:  Satt i soffan ikväll och helt plötsligt blev jag yr och svimfärdig MEDAN JAG SATT NER. Hade lite hjärtklappning, flimmer för ögonen och det kändes som att jag skulle spy. Lade mig ner för att vila men då kraschade magen istället.
Usch. Det var vidrigt.

Nu får vi se om jag hinner göra någon mer recap innan Bebis kommer!




Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback