Konsten att vara konstant bakis utan en droppe alkohol

 
Hej hopp i sensommarn! Var på Kolmården djurpark med familjen förra veckan, och nu har jag typiskt nog blivit förkyld. Så innan jag tar tag i alla djurbilder från minisemestern kör vi gravid-inlägg nummer två, vecka 10 - 13.

Februari 2019: Vecka 10
Illamåendet fortsätter och jag blödde näsblod två gånger. Sedan hände humöret. Irriterad och ledsen.
 
Ur dagboken: ”Såg mig själv i spegeln efter att ha sköljt ur hårfärgen och jag var bara så himla ful i min handduksturban. Sen kom alla andra känslorna. Att allt är jobbigt nu. Att min kost suger och att jag förmodligen kommer dö snart. Att min kropp kommer tyna bort. Och hur ska jag klara av att vara mamma till två barn? VARFÖR SKA JAG HA ETT TILL BARN? JAG SER INTE ENS UT SOM EN MAMMA???”

Vecka 11
Var i Stockholm och avverkade två konserter. Ingen visste något, jag bara bet ihop. Det gick faktiskt bra, men var helt slut sedan.
Spydde för första och enda gången denna graviditet. Åkte Finlandsfärja och blev sjösjuk nämligen. Jag brukar bli åksjuk, men jag har aldrig spytt av det förut. Jag undrar om graviditeten gjorde allt värre.

14 februari - Ännu syns inget utanpå, men inuti känns allt.

Vecka 12
Finns inte så mycket noterat i vecka 12, men att gå in i vecka 12 är alltid en milstolpe, för efter den veckan minskar risken för missfall.
Vet också att jag mådde sjukt dåligt en av dagarna den veckan. Den dagen då jag var ledig. När jag jobbar är jag liksom tvungen att bita ihop, men hemma utan måsten, ja, då känner jag allt. 

Vecka 13
Hade den officiella inskrivningen hos barnmorskan. Tog massa blodprover, och hon kom inte åt kärlen så det tog sjukt lång tid. Hatar sprutor och blodprov. Speciellt när man känner nålen inuti armen, man ba HUÄÄÄÄ.




Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback