Jag vill byta efternamn

 
Hej, jag heter Ida Vestin. Vestin. Det är så himla tråkigt. Dessutom:

Kim har ett taget efternamn sedan 2014, vilket är det efternamn även Ivy fått. Vet inte om jag vill skriva det här eftersom det är så unikt, men kan säga att det är The Hobbit-inspirerat. Förut var tanken att jag skulle ta samma efteramn (om jag fick för Kim), men nu vet jag inte.

Vad jag vet är att jag och min bror inte längre delar efternamn med någon av våra föräldrar. Mamma tog tillbaka sitt gamla efternamn och min pappa tog Ninas efternamn när de gifte sig (vilket jag förstår, för det är supersnyggt). Och av mina 13 kusiner på pappas sida är det bara tre av dem som heter Vestin.
Så jag vet inte, Vestin saknar liksom mening på något sätt.

Jag vet också att jag inte kommer byta till mammas efternamn. Jag har svårt att identifiera mig med det. Det känns väldigt "min mamma" eftersom hon hetat det större delen av mitt liv, men det var min biologiska mormors efternamn och för mig var hon aldrig min mormor (min mamma var fosterbarn / adopterad).

En del av mig vill ta Kim och Ivys efternamn, men en del av mig vill hitta ett eget namn. En stor del av mig vill ha samma efternamn som Ivy, men en lika stor del vill ha kvar V:et, eftersom det har en stor betydelse i varför Ivy heter som hon gör.

Dilemman. Tankar. Peace out.



▾ FrökenTV, bloggen om tv och film säger:

jag vill också byta, har så vanligt efternamn.

2016-10-17 ✖ 13:21:35
http://efji.blogg.se/
▾ sandra säger:

vill också byta efternamn, det är förvisso ovanligt men jag har aldrig identifierat mig med det och samtidigt så vill jag inte heller ha något vanligt svenskt sådär. Dilemma yao!

2016-10-19 ✖ 22:43:21
http://www.sandramusic.spotlife.se
▾ Karin säger:

Kan du ha dubbelt efternamn? :3

2016-10-20 ✖ 15:02:59
http://forevermore.blogg.se
▾ Ida D säger:

Juste, funderade också på Kims efternamn när jag såg det på er dörr om det var eget eller inte, häftigt!

Åh, ja, vad spännande! Har också sådana tankar emellanåt, skulle vilja koppla ihop med nordens natur på något vis mest. Är så kul med namn!

Folk tror redan att jag heter det som jag har på fb haha X) Är ganska ensam om mitt riktiga namn dock, vet bara en till som har mitt förnamn och efternamn tillsammans.
Tuomas hade sitt namn efter ett fjäll som hans gammelfarfar "jobbade" på. Så de är de enda som har det namnet, tycker det är en fin bakgrundsmening med det!
Alex heter Karlsson, så om vi gifter oss (haha) eller whatever så vill jag iaf inteeee heta det. Lite för vanligt och inte så lockande för min del helt enkelt..

2016-10-27 ✖ 18:42:11
http://idreaido.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback