Jag har magsjuka, tyck synd om mig

 
Igår hade vi 40-årsfest för en av mina kusiner. Så kul! Tänkte jag att det skulle bli i alla fall. Hade verkligen sett fram emot att få festa med min släkt, och kanske eventuellt gå ut senare på kvällen. Istället fick jag... trumvirvel... magsjuka! Någt jag inte fått mysa med sen jag var nio, tio år. Yay! 
 
Hade lite ont i magen redan då jag kom dit vid fyra, men jag trodde bara att jag var hungrig (trots att jag nyss ätit lunch). Tills jag fick veta att en av mina kusiner låg hemma i magsjuka. And I was like fuck, fuck, fuck, för jag hade träffat honom kvällen innan.
Försökte inte tänka på det, men då det var dags för mat tog det emot och jag kände ett stygn av illamående. And I was like fuck, fuck, fuck, och började äta i snigelfart samt ta minst två glas vatten till varje alkoholhaltigt (vilket inte blev mer än två glas vin och en öl på ca fem timmar, ifall någon tänker att jag kanske bara blev för full). 
Alltså, jag vägrade! Jag har emetofobi (rädsla för att spy) och är det något jag kan skjuta upp i evigheter så är det att spy. Just nope, I don't do that.
Vid nio satt jag och spelade spel med de yngsta i sällskapet. Började få himla ont i magen nu. Det hjälpte inte att jag drack mängder med vatten, tillslut var jag helt enkelt tvungen att ge med mig. En av mina största farhågor hade slagit in. Jag hade fått magsjuka. Noooooooooooooooo! 
Gick ut och ringde Kim och vägrade gå in igen. Varnade alla som kom ut att jag trodde jag fått magsjuka. Blev förundrad över att ingen verkade få panik, hallå what?! För hos mig pågick en inre kamp, jag mot magen. Inte spy, inte spy, inte spy. Vägrade. Ibland kändes det som att jag skulle vara tvungen att ge upp och möta mitt öde, så jag började gråta. För enligt mig är att spy = döden, trots att jag vet att det oftast blir bättre efteråt. Men ångesten inför det alltså... FUCK! 
 
(stort btw, då jag kom hem åskade det, trodde jag, men det var tydligen jordbävning i Bottenviken, så läskigt) 
 
Spydde två gånger i natt and that's it. Har fortfarande lite ont i magen, men mest har jag ont i huvudet eftersom jag prioriterat att sova framför att dricka. Men. Magsjukan har fått sällskap av en svag förkylning och jag har kliande utslag över armarna och benen precis som i somras. Whaaaat?
Ska försöka få i mig massa vätska nu. Om jag inte varit så rädd för att bli värre igen hade jag klunkat i mig flera liter på en gång. Är törstiggggggg. Och saknar Ivy så det gör ont. Har fått Ivy-förbud, så jag vill bara bli frisk så jag får kramas me na <3
 
Ja. Var bara tvungen att skriva om detta. Traumatisk upplevelse, osv osv.



▾ Mirano säger:

Ååh, jag hoppas du mår bättre nu! :( <3

Btw, utslagen skulle kunna vara nässelutslag? Jag fick det ganska ofta under ett år på högstadiet pga stress. Kliade som fan gjorde det också, men har för mig att det hjälpte med hydrokortison.

Svar: Mår bättre nu <3 Lyckades dock smitta ner brorsan :(
Ida ☯ the sky under the sea

2016-03-21 ✖ 10:07:37
http://miranodesign.blogg.se/
▾ Ida säger:

Whaaa jag tycker synd om dig! Jag fick magsjuka igår! Eller om det bara är mina gallbesvär. Eller nån kombo. Hatar också att spy. Men haha, snackade med min pojkvän i telefon å ba: jag måste spy å ba kräktes. Stackarn som var tvungen å lyssna på det..
Så jävla typiskt, ska flyga hem till Sverige imorrn å vet inte om det går när magen ännu gör ont ;__; Blääää.

Krya på dig! <3 Hoppas du snart får vara med Ivy igen!

Svar: Noooo! Ja, vet inte hur gallbesvär känns, men det är ju magsjuketider nu. Så typiskt att du blev sjuk när du skulle iväg. Magsjuka är ju så drygt att man helst ska stanna hemme ett till två dygn efter också D: Men hur gick det? Kom du iväg? --- Jag hade magknip och mådde illa, men det gick över på ett dygn. Åh... omysigt. Kim kom då jag spydde... och typ stod och kollade på mig i dörröppningen... Jag kände mest "Men hallå, sluta", men han ville nog bara se så att jag var okej. Själv skulle jag aldrig klarat av att varken se eller lyssna tror jag D:
Ida ☯ the sky under the sea

2016-03-22 ✖ 16:39:17
http://idreaido.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback