Avenged Sevenfold och jag

 
Uppdaterar om mitt favoritband så himla sällan, så knåpade ihop lite fakta om jag som fan till Avenged Sevenfold.

▲ Jag har varit ett fan i fem år nu. Tiden den går... Från början nedvärderade jag mig själv eftersom jag inte börjat gilla dem förrän 2010 och var rädd att andra skulle tycka jag bara var mindre fan av både dem och The Rev på grund av det.

▲ Första låten jag började lyssna på var Beast & The Harlot.



▲ Jag har sett dem live tre gånger, och fler ska det bli.

▲ Halva min gymnasieklass var A7X-fans.

▲ Hatade låten Bat Country först för att killarna i klassen spelade den hela tiden på bildlektionerna.

▲ Den första videon jag såg var Afterlife då jag skulle länka till den i min blogg. Innan dess hade jag bara sett en enda bild på bandet och spontant utnämnt The Rev till sångare och Matt till trummis. Fatta chocken jag fick då det var tvärtom.

▲ The Rev var död sedan månader tillbaka då jag blev ett fan, men det dröjde ett tag och hade redan börjat beundra honom då jag fick veta, eftersom jag bara fokuserade på musiken i början. Blev helt förkrossad.

▲ Synyster Gates blev en instant crush. Han var en av mina första kändiscrushar som inte gav mig bli-min-pojkvän-drömmar.

▲ Vi hade två Sevenfold-låtar på studentflaket: Bat Country och Welcome To The Family. Så. Ös.

▲ Min första tatuering tillägnades The Rev i form av texten foREVer på handleden.


▲ Jag lärde mig spela en förenklad version av Afterlife på trummor med hjälp av Guitar Hero. Men ber ni mig bevisa det kommer jag nog misslyckas eftersom jag suger på fills (kan typ bara spela komp).

▲ Det är A7X (och att jag skrev om dem i bloggen) förtjänst att jag lärde känna Twiggy

Konserten i juni förra året och allt omkring den är fortfarande ett av mina bästa minnen någonsin. Köade i femtio timmar för att komma längst fram, blev intervjuad av Rafa Alcantara (som regisserat deras live-dvd), fick ett plektrum av Synyster Gates, Matt noterade mitt överlyckliga leende precis innan han gick av scenen och dagen efter träffade jag Arin Ilejay (som tyvärr inte är en del av bandet längre). I mean, how can I not love those days?!

▲ Att välja en favoritlåt är i princip omöjligt, men jag är ganska säker på att Save Me är en av de bästa låtarna genom tiderna. Okej?



▾ Daniella 🌙 säger:

Aldrig hört om bandet innan! Är det stort i Sverige? Typ som Håkan Hellström?

Svar: De är jättestora inom metalvärlden, speciellt i usa (där de är ifrån). Skulle nog säga att de är stora i Sverige med, iaf inom sin genre, men inte som Håkan Hellström (han vet väl typ alla vem det är haha).
Ida ☯ the sky under the sea

2015-10-19 ✖ 00:54:05
http://vapenbroder.blogg.se/
▾ MADDISENJ.SE säger:

De är så jäkla bra. älskar att träna till deras låtar!

Svar: Najs! Deras musik passar utmärkt till att träna ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2015-10-19 ✖ 17:30:38
http://maddisenj.se
▾ Elsa säger:

Har aldrig hört talas om dem innan, men nu lyssnade jag på flera av låtarna. Grym musik!

2015-10-20 ✖ 20:36:57
http://www.gillafilm.devote.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback