I don't always take selfies

 
En liten lista med random frågor...

Vad heter du i andranamn?
Maria. Har länge funderat på att ta bort det.
Hur lång är du? 172 cm.
Vilken är den senaste filmen du såg? Aladdin.
Hur löd det senaste sms:et du fick? "Skööl!". Det var Kim som snackade om Coca Cola.
När såg du senast din mamma? Var hos henne ikväll med Jamie och såg Melodifestivalen. Bjöd på en jättegod semelkladdkaka som jag bakat.
Vilken ögonfärg har du? Grön. Jag älskar min ögonfärg.

Vad spelades senast på ditt Spotify? Space Enough To Grow - Of Mice & Men.
Vad skrämde dig om natten som barn? När jag fick sömnparalyser och var bombsäker på att jag såg spöken. En gång såg ett ut som min pappa fast med vampyrtänder, så jag tänkte att det nog inte var riktiga spöken ändå, but still creepy as fuck.
Hur stor är din säng? Min är 80 cm, men tillsammans med Kims halva blir den 160 cm.
Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar. Asus. Drygt tre år gammal. Batteriet kommer ge upp när som helst.
Vad tycker du är vackert? Havet. Palmer. Lyckorus. Snö på träd. Minnen som får en att le. Jamies ögonfärg. Mina glas från Iittala. Kreativitet. Dans. Linda Lomelinos bakverk. Naturen. Godhjärtade handlingar... Finns mycket som är vackert i den här världen.
Vilken är din favoritglass? Cannot decide alltså. Men det är sällan jag gillar de billigare glassorterna, jag vill ha något intressantare än vanlig vanilj och artificiell jordgubbssmak. Älskar sorbeter och B&J's peanut butter cup t.ex.. Förra året sa jag att jag inte var någon glassmänniska, men det måste ha varit en fas jag gick igenom. GLASS ÄR GOTT!


Tycker du om kaffe? Bara i choklad och glass. Kommer nog aldrig bli kaffedrickare.
Vad dricker du till frukost? Isvatten med citron. Så. Himla. Gott.
Känner du någon med samma födelsedag som dig? Känner och känner. Vet om två personer som gick i högstadiet samtidigt som mig.
Vill du ha barn? Ja.
Kan du några andra språk än svenska? Bara engelska. Men om jag ska lita på de engelsmän jag träffade på Download 2013 (en festival i England) så är jag väldigt bra på det, och det är ju alltid något. Tror dock det var mer på grund av att jag inte bryter så mycket snarare än mitt ordförråd, för det suger. Önskar dock att jag hade kunnat fler språk. Typ tyska eller japanska.
Äger du dyrbara smycken? Min förlovningsring var dyr. Så här i efterhand tycker jag det är onödigt att lägga ut så mycket pengar på en ring.
 
Vad har du för ringsignal? Hope - We Came As Romans.
Hade du en fin barndom? Ja. Om vi bortser från mina enorma matproblem och extrema blyghet, var den väldigt bra och lekfull.
Kan du byta olja på bilen? Det enda jag kan som har med bilar att göra är att köra dem och avgöra om de är snygga. Jag har aldrig ens tankat en bil?
Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej. Är jätteförsiktig i trafiken. Jag har kört för fort (det är lätt att bli fartblind), men det händer inte ofta.
Vilken var den senaste boken du läste? Paper Towns av John Green. Gillade den jättemycket. Var länge sedan jag läste en bok med en kille som huvudperson.
Vilken radiostation lyssnade du till senast? NRJ i brorsans bil. Alla låtar var remixer. Lyssnar aldrig på radio självmant.

Hoppas ni har en bra helg.



▾ emelie - nightfury.blogg.se säger:

den lista "snor" jag ifrån dig. :p

& vi delar samma mellan namn, du & jag. :D

Svar: Do it! Eller jah... jag har ju redan läst din för länge sedan eftersom jag är seg på att svara på kommentarer... x)Ja! Det är nog rätt vanligt med Maria, haha.
Ida ☯ the sky under the sea

2015-02-22 ✖ 08:53:13
http://nightfury.blogg.se
▾ NICOLE säger:

Kul att läsa :D Så fint med gröna ögon! Min mamma har det och skulle så gärna vilja ha det.. nu har jag mer blåa men med lite grönt i iaf, alltid något ;D

Svar: Håller med! Ibland önskar jag att de var ännu mer gröna, nu lutar de mot både grått och brunt... Haha, ja men dina ögon är säkert fina med ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2015-02-22 ✖ 10:40:14
http://nwistrand.forme.se
▾ Kimmey ~ Kung varje dag säger:

Kul läsning. Jag gillar inte heller kaffe, det smakar bara beskt och äckligt!

Svar: Håller med! Jättebeskt ju!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-02-22 ✖ 11:43:38
http://bimbolie.blogg.se
▾ FrökenTV, bloggen om tv och film säger:

LISTALISTA! älskar listor :D

Svar: Vad roligt! Jag med ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2015-02-22 ✖ 12:24:13
http://efji.blogg.se/
▾ Miss Naily A Fucking Rockstar säger:

Heter oxå Maria i andra namn och jag har oxå gröna ögon:) Är lite lat idag så jag kopierar mina svar från min blogg till din...

Ida: Helt riktigt! Detta var en scen/party outfit. När jag skulle gå ut satte jag på mig ett par jeans och en stor, varmtröja:)

Ida: Nu har jag sett Fifty Shades Of och gillade den inte alls, tyckte att den var tråkig och långdragen. Boken gillade jag faktiskt sådär, läste aldrig ut hela tyckte ungefär som du att den sög

Svar: High five, haha!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-02-22 ✖ 13:22:59
http://www.missnaily.for.me
▾ Amanda Jona [SPONTAN] säger:

Så kul att läsa :)

2015-02-22 ✖ 14:01:42
http://spontan.blogg.se
▾ Emelie säger:

Vilken kul lista! :D

2015-02-22 ✖ 21:19:56
http://ewelies.blogg.se
▾ Boel säger:

Himla kul lista ;D

Sv: Det är den :D

2015-02-22 ✖ 22:07:09
http://boelish.blogg.se
▾ Mathilda - PHOTOGRAPHS säger:

Spännande lista :)

2015-02-23 ✖ 23:37:54
http://bymathilda.se
▾ Ida Lindborg ♡ säger:

åh vad roligt och läsa och så bra lista! :D

Sv: tack så mycket!
nepp har inte tagit väck det än, har bara pratat med läkare om det. Ska ta väck det innan sommaren :)

2015-02-24 ✖ 19:55:14
http://youknowiidaa.blogg.se/
▾ linah säger:

snygg du är!

Svar: Hm tack.
Ida ☯ the sky under the sea

2015-02-24 ✖ 20:03:37
http://nouw.com/linahs
▾ Amanda♥ säger:

Kul att läsa! :D

2015-02-24 ✖ 21:10:08
http://amandaforsman.blo.gg

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback