Jag och min larv (för ett år sedan)

Jag för ett år sedan och sms mellan Kim och mig då.
 
Wah! Glömde helt bort att jag hade tänkt uppmärksamma årsdagen för Kim-och-jag-fick-veta-att-vi-var-gravida. Inte så konstigt att jag glömde egentligen eftersom jag har bloggpaus och det är meningen att jag ska lägga bloggen i glömska. I alla fall, det var en dryg vecka sedan nu, den 21 november.

Den 21 november 2014 tog jag ett graviditetstest efter att ha gått runt i en veckas tid och varit nojig över utebliven mens (läs mer om det här). Testet visade positivt och knappt 8 månader senare klämde jag ut en liten Ivy.
De första månaderna var det väldigt ofattbart, det syntes ju liksom inte. Inte alls. Minns bara att jag var extremt hungrig hela tiden, vissa mornar kunde jag inte kliva upp ur sängen om jag inte fick äta något först. Hatade det. Hatade att jag blev hungrig så fort efter att jag ätit, för jag hatar att lägga tid på att fixa mat. Att behöva tänka på att få i mig bra mat och tillräckligt med näring gav mig ångest. Ibland kändes det som att jag inte fick tänka på annat än att äta. Blev galen.
Om jag ska vara ärlig tyckte jag inte om att vara gravid alls. Eller, det är klart att jag var glad och tyckte det var häftigt och så, och jag älskade när magen blev stor och jag kunde känna sparkarna, men allt som kom med det... Och jag hade ändå en lättsam graviditet. Men det var skönt då det var över. Ivy är roligare (och jobbigare, haha) här på utsidan ♥



▾ Amanda Jona [SPONTAN] säger:

Haha men åh så härlig du är!

Svar:
Ida ☯ the sky under the sea

2015-12-01 ✖ 20:30:16
http://spontan.blogg.se
▾ Daniella 🌙 säger:

Skulle du vilja gå igenom ännu en graviditet haha? Flera av mina vänner ääääälskade att vara gravida för de fick stora bröst efteråt och håret växte långt långt pga hormoner och finnar försvann av samma anledning.

Svar: Haha nope! Inte på ett bra tag iaf! Kul för dem ;) varken min hy eller hår förändrades till det bättre som gravid, men mina bröst blev (är fortfarande) visserligen större men jag gillade mina små... inga av mina bh:ar passar längre :(
Ida ☯ the sky under the sea

2015-12-01 ✖ 22:26:41
http://vapenbroder.blogg.se/
▾ Lis Mari säger:

Jag tänker nog inte bli med barn (inte baserat på din berättelse, utan olika andra skäl!) men blir fortfarande glad av att läsa när andra har barnlycka. Och tiden som går så fort, tänka sig, fyra månader redan!

Svar: Så kan det ju va, egna barn är ju inget måste :)
Ida ☯ the sky under the sea

2015-12-03 ✖ 10:32:07
http://lismari.blogg.se/
▾ Karin säger:

Wow, minns när du skrev ut det på bloggen, vad tiden går fort...

2015-12-04 ✖ 23:03:40
http://forevermore.blogg.se
▾ Lis Mari säger:

Tack för alla dina kommentarer, de gör min dag <3


Svar: Det gör min dag att göra nån annans dag! ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2015-12-05 ✖ 16:24:24
http://lismari.blogg.se/
▾ Julia säger:

tiden går så fort :)

Svar: Ja ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2015-12-08 ✖ 21:25:35
http://jjuliees.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback