God jul!

 
Mitt första julminne - Jag minns att jag var småsur över att jag var tvungen att ha en stickad tröja ovanpå finkläderna julafton 1995 för att jag var förkyld. Jag var tre år då och det är det enda jag minns från den julen. 
 
En annorlunda jul - Förra julen. Den spenderades i Thailand med Kims familj. Dessutom var jag gravid. Och vill minnas att jag bland annat åt bläckfisk till middag... So gross! 
 
Det bästa med julen - Mysfaktorn och att ge / slå in presenter. För varje inslaget paket får jag något slags mysigt lyckorus och längtar sönder till julafton så att jag får ge bort dem.
 
Vad önskar du dig i julklapp? - Allt och inget. Jag har en önskelista på tumblr, där jag postar saker jag vill ha allt eftersom jag kommer på, men på något sätt känns allt egentligen rätt oviktigt. Har listan för min egen skull i första hand och lägger till saker med inställningen att jag vill köpa sakerna själv någon gång, snarare än att jag förväntar mig få sakerna av andra. 
Men ett vitrinskåp och nya köksstolar ligger väldigt högt upp på listan. Och att vår lägenhet ska börja kännas som ett hem någon gång, för nu känns det mest som att vi lever i ett opersonligt kaos.
 
Bästa julminnet - Julen 2013 var fin. Jättefin. Kim och jag bodde i våran mysiga lilla lägenhet i Ås och under efterdagen var vi hemma hos mina föräldrar. Jamie var med och gick nyfiket runt och snusade på alla paket. Vi fikade, såg Kalle Anka och öppnade julklappar. Det var den sista julen vi var tillsammans som en hel familj. Resten av kvällen var vi med Kims släkt. Tyckte mycket om den julen.
 
Värsta julminnet - Jag har nog inget dålig julminne. Förra året firade jag inte jul på julafton men vet att jag var rätt less. Fick synbortfall (brukar få det innan migränanfall) på flytande marknaden utanför Bangkok och bilresan till och från tog sjukt lång tid och jag behövde äta NUUUU (hallå gravid) and on top of that var trafiken inne i stan var kaos... Så det var rätt sämst. Fast om det inte hade varit för den här frågan hade det varit glömt nu.
 


En favoritjullåt - I år har det nog varit Fool's Holiday - All Time Low , men kolla in det här inlägget för fler alternativa jullåtar.

En favoritjulfilm - Harry Potter and the Sorcerer's Stone (2001), Harry Potter and the Chamber of Secrets (2002), Harry Potter and the Goblet of Fire (2005) och The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe (2005) förknippar jag alla med julen. Mysfilmer!

Kollar du på Kalle Anka? - Japp. Ser det av vana och har bara missat det en gång (samt början några gånger av diverse anledningar), och det var förra året då jag var i Thailand.

Vad blir det för outfit på julafton? - Brukar vilja vara fin på julafton, men inte jättemycket uppklädd. Fint men mysigt. Hade tänkt ha högmidjade, svarta byxor och en kort tröja (den här tror jag). Annars drömmer jag om den här klänningen. Men vill inte köpa något nytt, ochsen tror jag inte att jag skulle använda den mer än en gång.
 
En present du blev extra glad för - Har fått många fina presenter, speciellt de senaste åren. Mina Essence rödvinsglas och Gaissa highballglas från iittala till exempel. Men inget slår väl ändå julen -94 då jag fick Björne I guess. 
 
Mina favoriter på julbordet - Det mesta på det traditionella julbordet är enligt mig oätligt, haha. Det enda jag äter är köttbullar (mammas), prinskorv, tunnbröd, vörtbröd (Pågens Julefröjd, mums) och julmust. Lindorkulor från Lindt till efterrätt, tack! 
 
 
När vill du att första snön ska falla? - Jag är inget stort fan av vintern, men i december får det gärna vara någon decimeter fluffig snö.

En viktig jultradition - Julmust. Helst från Zeunerts. Tycker inte den är lika sötsliskig som de vanliga från Nygårda osv.

Hittade listan hos Julia, men lade till några extrafrågor, hehehe.



▾ Lis Mari säger:

Vad kul att du fyllde i listan! Jag hatar julbord, verkligen, men mamma brukar ibland laga köttbullar och då gör hon dem med aprikoser och chili i. De är himla goda :D

Svar: Det lät som en mycket spännande smaksättning!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-12-20 ✖ 16:16:48
http://lismari.blogg.se/
▾ Bunny Therése säger:

Åååh, så fin lista! :D Lånar! ^^

2015-12-20 ✖ 16:53:33
http://bunnydrugz.blogg.se/
▾ Daniella 🌙 säger:

Får jag sno denna?

Svar: Absolut!
Ida ☯ the sky under the sea

2015-12-20 ✖ 18:52:32
http://vapenbroder.blogg.se/
▾ Amanda Jona [SPONTAN] säger:

Åh så roligt att få läsa :)

2015-12-20 ✖ 21:17:12
http://spontan.blogg.se
▾ sandra säger:

kul att läsa :)

2015-12-20 ✖ 22:44:03
http://www.sandramusic.spotlife.se
▾ † emelie † säger:

sån liten söting du var, ida. :)

Svar: Hehehe ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2015-12-22 ✖ 11:30:38

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback