Bloggvärlden är falsk

 
Jag tycker att det är jättefint och roligt att ha en blogg, men det finns en sak jag verkligen hatar med bloggandet. De falska kommentarerna. Aaaarrrrggggghhhh! Exempel: Då jag lagt upp en låt jag gillar eller kanske till och med en vlogg och folk kommenterar "Bra låt", "Skön video" etc FAST DET ÄR SÅ HIMLA UPPENBART ATT DE INTE LYSSNAT ELLER KOLLAT. Patetiskt. Hur ska jag då kunna veta då folk faktiskt menar det de skriver? Det gör att jag inte längre tar åt mig av något alls (i stil med bra/fin/smart/gulligt/whatever). Tyvärr.

And while we're at it. Då man skrivit om något viktigt eller ett känsligt ämne och får kommentarer om att bilden är fin. HAHAHA. Nej. Det bästa (värsta) är att jag sett folk som klagat över detta och sedan gjort exakt samma sak själva. Dat double standard alltså. ROTFL.
Jag tycker det är okej att kommentera bara bilden. Vissa kommenterar texten, och vissa bilderna, helt okej för mig. Men aldrig i ovannämnda sammanhang. Det är bara taskigt.

Och sedan är det rätt drygt att få kommentarer som enbart gör reklam för sin egen blogg, ala "Hej, kika in hos mig". Om en inte har något att kommentera, DON'T FUCKING DO IT. Det är bara meningslöst att ljuga ihop en komplimang bara för att få göra ett avtryck. Sedan beror det ju förstås på vilket sorts inlägg en får en sådan kommentar på, men oftast känns det bara som ett stort in your face. "Din blogg är mindre värd än min. Skrev du något eget? För jag ser bara 'bla bla bla', hahahahahaha".
Jag går alltid in på alla bloggar som kommenterar här. Alltid. Så ingen behöver be om det. Hittar jag något som fångar mitt intresse kommenterar jag, och jag läser alltid inläggen jag kommenterar, även om jag slutligen bara säger något om bilden. Det känns mot min standard annars. Vill bara att ni ska veta det.

Egentligen kanske jag borde sluta "kommentera tillbaka" för att slippa den här falskheten på i alla fall min egen blogg, men det är enormt svårt att låta bli.
Förväntar mig inte att det någonsin kommer bli en förändring. Men nu vet ni i alla fall att jag genomskådar alla lögner. I ain't stupid. Muhahaha. K. Bye.
 

Bildkälla hav



▾ Jessy säger:

True that, jag kanske inte alltid själv läser igenom allt alla skriver i sina blogginlägg och kommenterar om bilden ist men då kanske personen har skrivit en hel jävla bibel men om man nu ska kommentera alls så kan man iallafall kolla igenom texten så att det inte är något ''känsligt inlägg''. Jag får sådana kommentarer varje dag där det är så jävla uppenbart, men jag svarar går in och svarar på alla kommentarer ändå för jag vet själv hur irriterande det är när man lägger ner tid på att kommentera på andras bloggar och man kan inte ens få ett litet svar, om man har en blogg så ska man svara på kommentarerna okej kanske inte om man får typ 1000 kommentarer på varje inlägg varje dag men ja du fattar :)

SV: Ja var grymt kul :D

Svar: Jo, är man inte jätteinsatt i bloggen/ämnet kanske man inte orkar läsa, men skumma igenom i alla fall. Eller hoppa det inlägget och scrolla vidare. Det finns ju faktiskt fler inlägg än det översta :)I see. Jag har typ en tvångstanke att kolla in på alla bloggar som kommenterar, men svarar inte alltid på "fina bilder"-kommentarer. Fast jag brukar svara direkt på min blogg via blogg.se's svarsfunktion. Jag vet att ni som har andra bloggportaler inte får se svaren då, men det är så smidigt bara. Men då du ändå tog upp att du gärna vill ha svar gör jag ett undantag (det är ju inte bara ett "tack" eller så liksom) :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-12-09 ✖ 21:41:40
http://www.nattstad.se/jessygunnarsson
▾ Amanda♥ säger:

Vilken fin bild :)

Svar: LOL
Ida ☯ the sky under the sea

2014-12-09 ✖ 21:47:53
http://amandaforsman.blo.gg
▾ Christina säger:

Så himla bra skrivet. Håller med dig att det är drygt när folk kommenterar helt märkligt. Försöker alltid att hitta något positivt att kommentera som antingen har med bilden och/eller texten att göra.

Svar: Well, det märks ju oftast då de bara klickat på kommentera utan att riktigt kolla på inlägget hehe. Det låter bra!
Ida ☯ the sky under the sea

2014-12-09 ✖ 21:48:57
http://jinxedchrissie.blogspot.com
▾ Twiggy Lundberg säger:

Håller helt med. Det jag stör mig mest på i min blogg är när nån ger en kommentar, typ "åh du är jättefin i den där ögonskuggan!" för att nedan tipsa om en tävling eller så på sin blogg. USCH

Svar: Ja, de försöker göra det mer okej att skriva reklam eftersom de ger en komplimang... Suck. Det är bara falskt tycker jag. D:
Ida ☯ the sky under the sea

2014-12-09 ✖ 22:20:01
http://shadowoftheday.blogg.se/
▾ Twiggy Lundberg säger:

Haha, gillar btw att du har fått en "vilken fin bild :)" kommentar i detta inlägg x'D

Svar: Eller hur! Hahaha!
Ida ☯ the sky under the sea

2014-12-10 ✖ 03:50:57
http://shadowoftheday.blogg.se/
▾ Julia Müller-Sandvik säger:

I know, det är som att antingen säga "jag har inte läst" eller "ja, du mår dåligt och känslosamma saker har hänt dig, men du fotar i alla fall bra". Eller sådana som kommenterar typp "Allt bra?" i ett inlägg som handlar om hur dåligt man mår :P

Jag försöker skriva kommentarer jag menar eller kommentera bloggar jag är intresserad av. En regel med undantag kan man säga.

Svar: Word. Det är den finaste av ironi, då kommentaren är en fråga om något man tagit upp i inlägget. Allt bra till ett må-dåligt-inlägg är ju då det absolut värsta :(
Precis! Skulle aldrig kommentera ett inlägg som inte intresserar mig alls, det känns bara konstigt :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-12-10 ✖ 06:27:05
http://lorissalovebomb.blogg.se/
▾ Julia säger:

håller med och alla 'fin blogg, allt bra' kommentarer alltså, så irriterande haha!

Svar: Haha jaaa! De kommentarerna skulle lika gärna kunna lyda "Jag skiter i din blogg egentligen, jag vill bara att du ska hitta till min"
Ida ☯ the sky under the sea

2014-12-10 ✖ 10:25:17
http://jjuliees.blogg.se/
▾ Erika säger:

Så himla sant, har väldigt många på min blogg som slänger iväg just sådana kommentarer. Nä, saker och ting var faktiskt bättre för här i bloggvärden!

Svar: Det är ju bara irriterande. Man blir glad över att ha fått nya kommentarer och är det sånna som obviously inte läst eller bryr sin om inlägget alls. Känner dock att det typ alltid varit såhär :O
Ida ☯ the sky under the sea

2014-12-10 ✖ 10:45:55
http://icanpikan.blogg.se
▾ ♫♪ sandra säger:

haha håller med!

2014-12-10 ✖ 13:19:15
http://www.sandramusic.spotlife.se
▾ Jenny Karlsson säger:

Förstår dig, många kommentarer bara för att men sen är det många som faktiskt kommenterar saker dom menar som att bilden är fin eller låten var bra :)

Svar: Ja, det är klart, det tråkiga är att det blir svårt att veta vilka som menar det de skriver eller bara skriver för att. Oftast märks det som tur är, speciellt om man fått fler kommentarer från samma person.
Ida ☯ the sky under the sea

2014-12-10 ✖ 15:16:49
http://www.nouw.com/jennykarlsson
▾ Elin säger:

håller med, tycker man ska iaf skumma igenom inlägget innan man kommenterar:)
sv: ja eller hur, det var jättekul :)!

Svar: Ja precis! Man behöver ju inte lusläsa, men läsa mer än typ bara första raden / kolla in bilden.
Ida ☯ the sky under the sea

2014-12-10 ✖ 21:05:48
http://bbaraaelin.blogg.se
▾ Lilly säger:

Det där med kommentarerna kan jag verkligen relatera till. Tröttsamt!

Svar: Yep!
Ida ☯ the sky under the sea

2014-12-10 ✖ 22:01:09
http://saxros.vimedbarn.se
▾ Nelly säger:

Tyvärr så är det sant det du skriver :/ Värst är det när man på andras bloggar ser någon sorgligt inlägg, att något husdjur gått bort eller liknande, och folk skriver respektlösa kommentarer som "Sv: tack :)" eller "Hej, vad gör du?" ?! :O

Svar: Åh ja! Då kan de väl åtminstone leta upp ett annat inlägg att kommentera! :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-12-10 ✖ 22:25:16
http://justanothermortal.blogg.se/
▾ Amanda Jona [SPONTAN] säger:

Så himla bra skrivet! Det värsta tycker jag ändå är när någon ställer en fråga på något man redan besvarat på i inläggstexten. Till exempel la jag upp en bild när jag slagit in årets julklappar och skrev då i inlägget att inslagningspappret var från Lagerhaus, men ändå fick jag frågor på var det kom från (???)

Svar: Haha ja, man ba "SUCK". Störande och tröttsamt. Fast i väldigt få fall kan det vara så att personen uppriktigt missat saken hen ville ha svar på. Väldigt få fall... hehe.
Ida ☯ the sky under the sea

2014-12-11 ✖ 10:04:36
http://spontan.blogg.se
▾ Rebecca säger:

Agree. So much.
Meen, det är väl ett löjligt enkelt sätt att göra reklam för sin blogg, därför svårt att undkomma i guess.

Svar: Klart det är ett bra sätt att göra reklam på, och det är ju bra att man kan låta andra hitta sin blogg genom kommentarerna MEN man kan ju tänka på var/hur man gör det. Typ undvika känsliga inlägg.
Ida ☯ the sky under the sea

2014-12-11 ✖ 21:27:41
http://sticksnstones.blogg.se
▾ lina säger:

fin bild! :)



haha skoja, Var bara tvungen!
Men jag håller med dig, kommentarerna blir väldigt enformiga och tjatiga när bloggare gör så också :/

Svar: Haaaaahha! Tyvärr var du inte först, fin en äkta "fin bild"-kommentar innan, tack för att du skämtade för jag ba "Suck inte en till" haha.Jo precis. Speciellt då man ser samma person skriva exakt samma kommentar på flera ställen. -.-
Ida ☯ the sky under the sea

2014-12-12 ✖ 12:18:02
http://rivnafasader.blogg.se
▾ milina.blogg.se säger:

Word sistah! Det värsta är när man skrivit ett inlägg och det syns så tydligt i kommentaren att dom inte läst, då det dom kommenterar inte har ett skit med inlägget att göra. Respektlöst och så onödigt. Om du inte pallar läsa etc, kommentera inte då heller!

Svar: Exakt!
Ida ☯ the sky under the sea

2014-12-12 ✖ 15:07:09
http://milina.blogg.se/
▾ Kimmey ~ Kung varje dag säger:

Håller med dig, störande är det. Jag brukar alltid försöka skumma igenom texten om jag verkligen inte orkar läsa vartenda ord om någon har skrivit något jättelångt.

Svar: Det är en bra grej att göra. Och om man inte orkar läsa ett långt inlägg kan man scrolla vidare till man hittar något man fastnar för :)
Ida ☯ the sky under the sea

2014-12-14 ✖ 14:55:32
http://bimbolie.blogg.se
▾ Anna Röd - ★ Nörd & Filmskapare ★ säger:

Åh! Det här känner jag igen så sjukt mycket! Riktigt störigt, framförallt när det är ett ganska tungt och personligt inlägg en skrivit!

Föresten! Tack så mycket för din kommentar! Känns fantastiskt att jag influerat dig (mohahah) att se igenom rollsättningar osv i film :D

2014-12-16 ✖ 13:51:27
http://www.xn--annard-0xa.se
▾ Cassandra säger:

Detta var precis varför jag slutade, hahah. Känns som att man enbart försöker nå ut på något sätt helt förgäves till folk som verkligen inte bryr sig överhuvudtaget. Vilket gör att man själv bara blir besviken

Svar: Yep. Och så lägger man ner massa tid på att skriva och lägga in bilder, men det känns som att det är få som bryr sig. Kommentarerna får bara allt att verka ytligt. Blä. Jag gillar att blogga, gör det mycket för min egen skull också, som en öppen dagbok fast ändå inte, däremot borde jag sluta kommentera andras bloggar (de jag vet kommenterar tillbaka med massa onödigt de ändå inte menar), men det har blivit som en tvångstanke... Så jag får väl skylla mig själv...
Ida ☯ the sky under the sea

2014-12-17 ✖ 01:28:57
http://twitter.com/psykobarn

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback