My face - uppdateringen: Så mycket bättre

 
Min hy har blivit bättre! Inte som den var när den var som bäst, men ändå tillräckligt bra för att faktiskt vara nöjd och trivas. Samtidigt är det så att jag knappt vågar skriva detta av rädsla att det kommer bli värre igen (vidskeplig much). Är visserligen livrädd oavsett, att utslagen kommer tillbaka till vintern. Eller över huvud taget.
 
Nu är min hy nästintill som den var för 3 år sedan, innan hela ansiktet blev fucked up. Jag är lite röd om hakan, näsan och kinderna närmast näsan, men har inga utslag, så det känns okej. Jag tror att jag har rätt torr hy, åtminstone var den det i våras när jag fortfarande hade en del utslag.
 
Redan i juni när jag skrev inlägget om min hy hade det börjat bli bättre, och jag har fortfarande ingen aning om varför. Var det sommaren? Mitt byte av ansiktsrengöring? Bättre moisturizer? Båda? Det enda jag vet är att jag inte vågar riskera att ändra på något när det äntligen blivit bra igen.
 
 
Avslutar med att lista de produkter jag använder.

Ansiktsrengöring: Exuviance Purifying Cleansing Gel som de rekomenderade när jag var på anisiktsbehandling förra året. Gillar att den har stor förpackning som räcker minst ett halvår, till skillnad från min moisturizer som bara är lite billigare men har betydligt mindre förpackning. Tvättar ansiktet med denna morgon och kväll.

Moisturizer dag: La Roche-Posay Rosalic UV Riche för rödaktig hy. Den var dock slut i lager senast jag beställde, så provar La Roche-Posay Toleriane Sensitive (vars motsvarande ansiktsrengöring var den jag tidigare använde) utan att märka någon skillnad.

Moisturizer kväll: Decubal Basic. Lite otippat, men det var vad som fanns till hands hemma i våras innan jag beställde La Roche-Posay Rosalic UV Riche och min dåvarande moisturizer tog slut. Jag i desperat behov av någon slags mild återfukting, och denna visade sig funka. Kombinerade den med Avéne Thermal Spring Water för en mindre tjock konsistens. Och nu använder jag den fortfarande i min kvällsrutin för att få La Roche-Posay att räcka längre (mvh snål).




Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback