The summer bucketlist summary

 
Jag brukar skriva en bucketlist varje år, mer eller mindre seriöst, med både större och mindre saker. Men i år satt jag där i januari och kunde bara komma på saker jag ville göra med huset. Renovering och fix. Men när våren övergick till sommar kom inspirationen och jag skrev en sommar-lista, som en del av min årliga bucketlist.
 
 
19 juli: Skallbergsgrottan
Kim ville dit så varför inte? Hans första gång, min andra.
 
 
19 juli: Bada på ett nytt ställe
Efter grottorna gick vi ner till den intilliggande sjön för att äta, så jag passade på att ta ett dopp trots att det var iskallt.
 
 
31 juli: Åka motorcykel
En sån där jobbig sol-regn-sol-regn-dag, men tillslut så bar det av på Kims MC. Vi körde till Skeppsmaln eftersom Kims familj var där. Har åkt MC vid två andra tillfällen efter detta, men inte på denna eftersom den blev stulen från vår gård bara en vecka senare. Skit-tjuvar!
 
 
31 juli: Campa i bilen med Ivy - BONUS!
Den här utflykten får vara med trots att den inte finns med på listan. Tanken var ju att vi skulle tälta, men när vi kom till Kornsjö runt 21-22 på kvällen möttes vi av en "Camping förbjuden"-skylt. Så vi sov i bilen och det var supermysigt (och extremt obekvämt). Och vi fick njuta en stund av en tom strand morgonen därpå.
 
 
7 augusti: Picknick i tornet
En sån där dum idé som dyker upp ibland och som en bara inte kan släppa. På ett av mina smultronställen här i Övik finns detta torn, som kanske inte ser så högt ut från marken, men verkar bli dubbelt så högt när en väl klättrat upp. Och här ville jag fika. Vi satt där tills min svindel försvann. KBT-ing and shit.
 
 
7 augusti: Tälta med Ivy
Nä, nu ska vi tälta! Fast Ivy ville sova över hos mormor. Men, kan vi inte tälta på hennes gård då? Det är ju inte som att tälta hemma på sin egen gård. Ivy tyckte dock att det var lite läskig och blev mörkrädd.
 
 
10 augusti: Äventyrsgolf-dejt
Förra året fick Öviks populäraste minigolf-bana en riktig makeover. Vi tog oss dock aldrig dit då, men nu jäklar! Och efteråt blev det glass!
 
 
18 augusti: Filmkväll vid uteplatsen
I år tog vi äntligen tag i vår provisoriska trall och gjorde den lite mysig. Juli regnade bort, men en augustikväll efter jobbet smög vi oss ut med popcorn och vin, och tittade på The Witcher (som jag tyvärr inte alls tyckte om).
 
 
21 augusti: Plocka blåbär med mamma
Som jag längtat efter skogen! Vårt blåbärsställe var dock nästan helt länsat på bär, vi fick knappt ihop en liter tillsammans, men det var mysigt ändå. Jag hittade ett annat ställe sen som jag tänkte att vi kunde åka till, men så blev jag förkyld och hösten kom. Får åka dit nästa år istället. Längtar redan!
 

29 augusti - 11 September: Fixa framsidan
Det positiva med Covid-19 är att en måste stanna hemma även om en bara är lite sjuk (var supersnorig, but that's it liksom) så jag fick tid till att måla om källarfönstren och husgrunden på framsidan. Är så nöjd!
Egentligen innebär denna punkt lite mer än bara detta, men det är sånt jag inte kan göra något åt. Vill vi komma undan gratis är det bara att snällt vänta tills traktorkillen är ledig. Mensnartbetalarjagförjagärsåhimlalesspåattsevåranskitgård.
 
Jag har bockat av nästan allt och det som återstår ska nog kunna åtgärdas även under hösten.
Staycation Västernorrland och alla sju delmål kommer i ett eget inlägg. Har fortfarande två kommuner kvar så atte...
 
Dessa punkter återstår:
• Vandra Stockholmsgata (med Kim, kräver bra väder och heldagsbarnvakt)
• Heldag med podd & målarbok i solen (kanske får skippa att sitta utomhus i solen dock, idec)
• Måla en tavla i olja (har saknat inspiration och motivation, men jag tror jag vet vad jag ska måla nu)




Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback