Halloween means masquerade


På lördag är det Halloween och jag är så taggad! För att 1. The one and only Twiggy ska komma ner över helgen, 2. Vi ska ha fezt! Och 3. Jag ska klä ut mig och det är något jag älskar att göra. Det händer dock ca varannat år eftersom jag blir bjuden på alldeles för få temafester (hint, hint).
 
Tänkte visa några av mina favoritutklädnader genom åren, svårighetsgrad lätt till medel. Kanske för inspiration, men mest för att jag vill. OBS. Brukar ej vara läskig.
 
 
2009. Alice i underlandet & Hogwarts-elev
När jag gick i gymnasiet brukade jag och mina kompisar klä ut oss efter ett tema vissa fredagar, i dessa fall var det Disney och Harry Potter (OBS. Är inte Gryffindor i verkligheten). Att klä ut sig till eller inspireras av filmkaraktärer är alltid en hit om du frågar mig.
 
 
2011. Demongurl
Det var inte ens Halloween, jag fick bara feeling. Superenkel sminkning om en vill vara lite läskig. Toppa med blodiga nagelband och svart outfit. Helsvarta linser om en vill gå steget längre (eller fuska med Photoshop).
 
 
2012. Goth panda
Vi hade Halloween-fest hos Kim och jag ville vara panda pga hade en underbar panda-mössa. En svart deluxe-sotning upp till brynen, svart läppstift och kläder i svart och vitt och du är good to go. Antar att du kan måla en näsa om du vill vara mer panda och mindre människa.

 
2014. Sailor Moon, min vän
Vi hade en liten minifest hos oss, och, åh, var så taggad på att få tolka Sailor Moon, ni anar inte. Redan året innan började jag styla min outfit, men då blev det krabbfest istället. Detta måste vara en av mina absoluta favoriter någonsin.
 
 
2015. Den lilla sjöjungfrun
Med en liten bebis i familjen kändes det som ett måste med en familjeutklädnad. Den lilla sjöjungfrun var easy enough, och vi förvandlade oss till Ariel, Prins Eric och Sebastian enbart med saker vi redan hade hemma. Var inte helt nöjd med min outfit, men var ute på krogen för första gången efter fölossningen och det var kul.
 
 
2016. Tuggummiautomat
När jag hade Halloweenfest med mina estettjejer valde jag att vara ett ting. Limmade fast målade flörtkulor i olika storlekar på en body and voila! Tuggummiautomat! Kinda cute, right?
 
 
2018. Inmate
För två år sedan hade vi en helt awesome Halloweenfest med karaoke. Jag var en inmate, eller fängelsekund om ni så vill. Köpte en orange oversized hoodie och satte avtagbara patches på. Hade helst av allt velat ha en orange jumpsuit, tänk blåkläder, men efter år av letande gav jag upp. Hade peruk bara för att göra det lite roligare. Är det Halloween är det much is more som gäller.

Summering: Jag har alltså provat vara filmkaraktärer, läskig, djur, seriefigur, en del av en familje- eller parutklädnad, ett ting / substantiv och ett "yrke", och alla har varit kul. Det är bara fantasin som sätter gränsen när det kommer till att klä ut sig. Man kan vara läskig, men man måste inte. Jag väljer oftast att inte vara det eftersom jag har för få tillfällen att cosplaya och klä ut mig på att jag hellre är något annat. Och det behöver inte vara så svårt.
 
Här kommer ett sneakpeak på årets utklädnad, än en gång icke läskig. Har pysslat denna dubbelskärp-väska av second hand-skräp och jag är så nöjd! Någon som vågar gissa?



▾ Bunny Therése säger:

Du har alltid så roliga utklädnader (min favo är Ariel!), det ska bli kul att se årets! Vågar dock inte gissa vad det ska vara för något. Ska bli kul att se! Jag och Otto har gjort en mama-baby utklädnad i tema Harry Potter! :D

Svar: Åh, va kul att du gillar dem! Haha nä, rätt svår ledtråd ändå ^^ Men har för mig att du såg min instastory så att du nu vet. Ska se om jag kan lägga upp lite bilder här med. Men åh ja, älskade verkligen eran utklädnad! Helt underbar ju! :D Och så fint ni hade gjort med all rekvisita och så *emoji med hjärtögon*
Ida ☯ the sky under the sea

2020-10-29 ✖ 15:31:15
http://bunnydrugz.blogg.se
▾ Alice säger:

Äääälskar dina utklädnader!! Men Sailor Moon är helt klart favoriten även här (bästa animen, fight me) :D

Angående årets utklädnad vill jag nästan säga Katniss från Hunger Games, men jag är inte helt säker på varför. ^^

Svar: Åh tack så mycket <3 Bra val, älskar den också. Kan lätt hålla med, fast lite svårt att vara opartisk då det i princip är enda animen jag sett... Åh Katniss! Vilken bra gissning! Filmkaraktär, men inte helt rätt. Vet inte om du följer mig på instagram, men kommer lägga upp min utklädnad här framöver ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2020-11-02 ✖ 17:34:36
http://https://miranodesign.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback