Rey, a ray of light

 
Så, här har ni mig! I'm Rey from Star Wars. Episod VII. Inte riktigt en Jedi ännu, men fortfarande så cool. Har velat cosplaya henne så länge! Passade på till Halloween för det är det enda tillfället jag har att klä ut sig (har för mycket annat att göra för att göra det bara för skojs skull och utan att visa upp mig, okej).
Valde att knåpa ihop outfiten själv. Hatar det där billiga, osköna tyget färdiga kostymer har. 
 
Hittade andra mer passande tröjor, men denna från Gina Tricot kommer jag vilja använda till vardags framöver. Tänkte samma med cykelshortsen, men de är så varmt beige att det ser ut som att jag är naken (kanske kan missfärga med kaffe eller nåt). Skärpet är två skärp och en väska från second hand som totalt kostade 100 kr. Hade gärna haft ett längre och tunnare tyg till "klänningen", men det närmsta jag hittade var ett duschdraperi från Rusta. Staven pysslade jag ihop samma kväll som festen, men målade den kvällen innan. Det är en gardinstång som stod i källaren som jag limmat på en massa skräp på. Slutpriset blev mellan 500-600 kr, vilket är nästan samma som den på Partykungen.se, meeeeeen mitt skärp ser bra mycket mer autentiskt ut. Jag är sjukt nöjd! Det här var kul!



▾ Bunny Therése säger:

Tokälskar detta!

2020-11-30 ✖ 22:35:24
http://bunnydrugz.blogg.se
▾ Alice säger:

Sååå snyggt!

2020-12-04 ✖ 16:42:36
http://https://miranodesign.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback