Throwback: Norge 2013

Jag skulle vara volontär på Metaltown i Göteborg, så vi gjorde det enda rimliga; vi bilade genom Norge i tre dagar för att ta oss dit. Det var magiskt. Vi hann se så mycket på vägen att det verkligen inte bara kändes som tre ynka dagar.

Söndagen 30 juni
Kim hämtade mig från jobbet för att packa det sista. Baksätet + bagaget hade vi gjort om till en säng. Roadtrip! Vi kom iväg rätt sent då vi fastnade hos mina föräldrar när vi var där och lämnade Jamie. Men det gjorde verkligen inget, för det var supermysigt att åka tvärs över Sverige i natten. Vi hittade en sjö att nakenbada i (jag) och ett vattenfall (Ristafallet). Inte förrän 03:18 stannade vi för att sova, bara några km från Norska gränsen.

Måndagen 1 juli
Vaknade i värsta mygghålan. Började dagens med Bullens i bröd. Vi levde typ på Bullens, vetekakor och chips, haha.
Och så åkte vi över gränsen! Stannade för att handla 2nd breakfast i en liten ort, sedan vidare till Trondheim för att handla kuddar och en stekpanna på Ikea.
Nästa mål var Trollstigen, men vi gjorde en del andra avstickare på vägen. Typ Magalaupet och Slettafossen. Så himla fint turkost vatten. Verkligen en synd att jag bara hade min mobilkamera (det var inte ens en smartphone). Och åh, bergen! Dog typ av hur fint det var.
Trollstigen var också så häftig! En bit därifrån stannade vi och lagade tacos till middag.
Sedan körde vi till sent på natten igen. Allt var så himla fint. Den här dagen kändes lätt som två, på ett bra sätt.

Tisdagen 2 juli
Vaknade vid en sjö kantad av snötäckta berg. Sjukt kallt. Hittade mer grönt vatten. Målade mina naglar i en matchande nyans.
Sent på eftermiddagen hamnade vi i Lillehammer. Där kom vi att spendera resten av dagen, för Kims farbror med familj råkade befinna sig där. Vi åt middag där och promenerade runt i den lilla staden.
Vi lämnade Lillehammer och två timmar senare var vi i Oslo. Övernattade på en Ikea-parkering.

Onsdagen 3 juli
Oslo-dagen! Strosade runt i staden utan planer. Shoppade lite. Hade en gelato-dejt.
Avslutade dagen i nöjesparken Tusenfryd. Den var rätt lame, men vi lyckades roa oss. Det började spöregna strax innan de stängde. Sedan körde vi tills vi var tillbaka i Sverige.

4 juli - 7 juli
Metaltown och Göteborg! Jobbade som volontär på festivalen 2 av 3 dagar och innan vi bilade hemåt mot norrland igen tog vi en shoppingdag inne i Göteborg.

Blir så glad när jag tänker tillbaka på den här resan. Vi hann se så mycket på väldigt kort tid, och det var verkligen supermysigt. Kommer definitivt besöka Norge igen, och längtar tills vi kan göra en ny roadtrip.

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Stammis?

E-mail (bara jag ser):

URL (så att jag kan hälsa på hos dig):

Skriv en rad eller två...