Stockholm

 
För en dryg vecka sedan var jag och Kim två dygn i Stockholm. Vi har haft barnvakt till Luna ett par gånger innan, men det här var första gången jag var borta från henne mer än 6 timmar. Det var välbehövligt. Det kändes inte alls konstigt, bara bra.
 
Tåget. Som jag sett fram emot att åka tåg. Bara få sitta ner och äta, lyssna på podd, se på film och måla målarbok. 5,5 timmar enkelväg. Hade dock inte räknat med illamående för jag brukar inte bli åksjuk på tåg, men jag antar att tröttheten spelade in.
 
Brösten. Jag ammar som ni kanske vet. Hade med mig en bröstpump såklart. Det gick bra och jag behövde inte pumpa så många gånger per dag, men det är inte hållbart i längden och jag vet inte om jag hade orkat vara borta så mycket längre än vad vi var just för den saken. Det tar dessutom lite tid, och det är inte jättekul att sitta helt själv på en offentlig toalett och pumpa i 15 minuter eller längre. På hotellet var det bättre. Vi kunde se på Chernobyl i sängen under tiden.
 
 
Torsdagen. Det började inte så bra. Både Kim och jag mådde skit. Huvudvärk. Botades med akut intag av alvedon och McDonald's när vi kom fram till Stockholm. Sedan gick vi i snö och blåst till hotellet på Kungsholmen. Hade ju inte behövt sminka mig på tåget i alla fall.
Vi hade tänkt äta middag på något roligare ställe än på nån kedja som finns över hela Sverige innan konserten, men tiden blev så knapp att det fick bli Max ändå. Men jag gillar hamburgare och deras plantbeef var super.
 
Konsert. I Prevail på Fryshuset. Inlägget om det kommer på torsdag. Vi hade tänkt gå ut och ta en öl efteråt men vi var så trötta att vi gick "hem" och titta på miniserien Chernobyl (och pumpa mjölk, haha).

 
Fredagen. Hotellfrukost. Älskar frukost. Älskar buffé. Gick ner på stan. Fann en fin leksaksbutik i Västermalmgallerian. Ville köpa allt, men fick begränsa mig till ett par fjärilsvingar som Ivy ska få när hon fyller år. 
Eftermiddagen och kvällen spenderade vi på Mall of Scandinavia. Önskade att jag var rik. Shoppade en fin badbomb på Lush i alla fall. Älskar att bada. 
Asiatiskt till middag. Wok. Är nog min favoritmat på hela jorden. Och sedan bio efter det. Det fick bli The Invisible Man på IMAX. Varken Kim eller jag är något större fan av skräck, men den här var bra. Mitt största problem är filmer med övernaturliga inslag.

Hem. Tåget hem gick 06:20, vilket vi kind of ångrade sådär 05 på morgonen efter tre timmars sömn. Men allt som allt är jag nöjd. I needed this!




Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback