Half birthday!

 
Alltså va?! 6 månader har nu gått sedan Luna kom till världen. Igår hade hon sin "half  birthday". Vi firade inte direkt, utan jag fotade som jag brukar och sedan åkte vi till kyrkan för lite "Sportlovskul". Det fanns majskrokar till fikat för de minsta, så en sån fick Luna prova. Mums. Kladd. Det mesta hon fått smaka på har funkat faktiskt. Det är skönt.
 
I helgen var Luna och jag separerade i längre än några timmar för första gången. Två dygn för att vara exakt. Hon och Ivy sov hos farmor och farfar och det gick faktiskt bra. Hon har mumsat gröt och köttfärssås med spaghetti. Sömnen var det lite kinkigare med, åtminstone nattsömnen. Det var väntat. Kanske är det därför hon sovit hela nätterna (ca 7-8 timmar) sedan vi kom hem. Helt fantastiskt.
 
 
Annars då? Hon är fortfarande en glad tjej som gillar att prata. Ligger gärna på rygg, men är oftast i upprätt läge vid aktivitetsbordet, i hoppgungan eller gåstolen. Har provat att sätta henne på golvet utan stöd, och hon tippar ju efter några sekunder men jag tror hon kan sitta snart.
I gåstolen tar hon sig inte riktigt fram i på egen hand än, men vad gör det när man har en storasyster som kan skjutsa! Och hon sträcker sig efter allt! Greppet har blivit så mycket bättre, och så fort hon får tag i något ska det smakas på. Även mammas ansikte. Kewt! Och när hon ligger och tar tag i sina fötter. Gulligt! Älskar 6 månaders-perioden.




Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback