Throwback: Göteborg 2013

 
Göteborg 10 & 11 maj 2013
 
Kim och jag var faktiskt i Göteborg två gånger det året, varav den andra gången för att besöka Metaltown. Men vi börjar med den första. Det var i maj och vi skulle se Bring Me The Horizon. De spelade i Stockholm tidigare under veckan, men vi valde Göteborg för att kunna ta det över en helg.
Vi tog nattåget ner och bodde på ett Radison Blu. För en gångs skull valde vi inte det absolut billigaste alternativet.
 
Lördagen spenderade vi på Liseberg. Åkte så mycket vi orkade och jag åt sockervadd. Vi åkte det enorma Lisebergshjulet och det kom jag att ångra. Jag är höjdrädd, med undantag. Lisebergshjulet var inget undantag tyvärr. Jag fick panik och började gråta. Blev förvånad själv, då jag hade förväntat mig att det skulle vara mysigt.
 
Söndagen spenderades på hotellets wellness-avdelning och i en pool på taket. Middag på Jensens Bøfhouse. Vi tyckte vi hade god tid på oss, men efterrätten drog ut på tiden så vi hann i sista sekund till Trägårn och Bring Me The Horizon. De hade redan börjat spela. Blev lite besviken över att missa förbandet Your Demise, extra synd eftersom de bröt upp året därpå.
 
En till synes fin resa, som jag fortfarande kan tänka tillbaka på som mysig. Men jag minns också baksidan och den förstör. Jag mådde inte bra, allt var kaos och jag var en rätt hemsk person. 




Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback