Throwback: Göteborg 2017

 
27 juni. Dissade Bråvalla och tog med mig Ivy - då inte ens 2 år fyllda -  på tågresa genom Sverige. Det gick jättebra fram till Stockholm, för där var hela Centralstationen utrymd pga brand, och därmed även alla tåg inställda. Så vi blev enormt försenade. Stackars lilla Ivy, hon gjorde det bra. Klockan var närmare 03 när vi äntligen var framme i Skene där Twiggy bodde då.


28 juni. Denna soliga dag tog vi bussen in till Göteborg. Fikade på Starbucks och kikade i affärer tills Ivy blev för trött och grinig för att stanna kvar. Det blev många sena kvällar denna vecka. Förlåt lill-Ivy.
Och en liten shout-out till söt-Thorin som inte finns mer. Ivy fick ge godis direkt ur handen.
 

29 juni. Var en sväng till Borås för att besöka deras zoo. Ivys livs första besök på djurpark. Jag älskade det, även om jag är kluven till att hålla djur i bur. Oerhört fina djur i alla fall. Blev helt kär i girafferna. Ivy tyckte bara om geparderna, lejonen, tigrarna och pingvinerna. Alla andra var bara "Nej, nej, nej!". Haha, gullunge.
 
 
30 juni. Tänkte bara stanna hemma idag, men så åkte vi en sväng till Kinna ändå. Fikade och shoppade lite. Väl hemma i Skene sökte vi upp en lekpark som Ivy fick leka i, och köpte godis till en liten filmkväll. Vi såg Okja (2017) och alla Lady Gagas musikvideor, haha.
 
 
1 juli. Åh, Liseberg! Ivys första besök på en nöjespark, och som tur var var hon tillräckligt lång för att åka några av karusellerna. Favoriten blev Flygande elefanterna. Hon fick åka den två gånger, och när hon inte fick åka mer blev hon helt hysterisk. För Twiggy och mig blev det inga karuseller, så när som på Helix som jag fick åka medan Twiggy passade Ivy (som däckat i vagnen, haha). 
Avslutade kvällen med thaimat. Mums.
 
 
2 juli. Möttes av ett O'boy-monster när jag vaknade. Ivy hade hittat åt en av Twiggys skaferilådor och gått lös. Jippi!
Sista dagen i Göteborg spenderade vi i Slottskogen. Mötte upp Daniella, en online-vän som jag aldrig träffat innan (och tyvärr aldrig senare heller). Vi fikade lite, lät Ivy springa runt och leka, och avslutade med att åka den superlånga rutschkanan flera gånger om.
 
 
3 juli. Uppe vid ottan för att hinna med det extremt tidiga tåget hem. Ivy var sjukt less, och i Stockholm vid vårt tågbyte skrek hon att hon inte ville åka tåg mer. Stackarn, jag förstår henne. Över 100 mil tur och retur. Lättnaden när hon äntligen somnade ♥
 
Var helt slut efter den här resan. Att vara ensam förälder till en liten vilde är inte lätt, speciellt inte på resande fot. Tänker på de som alltid har det så och blir helt matt.
Nu när hon är snart 5 år kan jag uppskatta utflykter bara hon och jag på ett helt annat sätt. Vår lilla roadtrip till Sundsvall härom veckan var riktigt mysig, även om hon spenderade sista timmen med att tjata om en glass, haha.




Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback