The end of a decade

 
Jag skrev alltid årsresuméer förut, och jag gör väl det fortfarande lite smått i min privata dagbok, because fun. Men på bloggen har det inte hänt sedan 2015, och 2019 blir det inget återseende av den varan heller. För hur kul den än kan vara (för den egna personen i alla fall) tar det sjukt mycket tid (om en vill att det ska bli snyggt och välgjort, vilket jag vill) och den tiden har jag inte över nu, tyvärr. Men en kort sammanfattning tillägnad hela decenniet tänker jag minsann krysta fram. Presenterat av hur mitt ansikte åldrats över tio år.

2010
Började lyssna mer på rock / metal och mindre på pop / dansmusik. Blev kompis med Kim. Jag fyllde myndig och var på två konserter och en festival (det var här det började). Provade färg (lila dipdye) i håret för första gången och blev fast.

2011
Tog studenten. Festivalsommar. Blev arbetslös och knarkade tumblr. Lärde känna Twiggy online.

2012
Blev tillsammans med Kim. Drack en hel del öl. Tog körkortet (med 0% öl). Började sakta bli deprimerad (antar jag), men mest var det ett fint år.

2013
Mådde skit och var skit, men gjorde mycket. Flyttade hemifrån och ihop med Kim. Skaffade katt (Jamieeeeee). Reste till UK, Norge och New York.

2014
Skaffade en till katt (Vicky). Började må lite bättre (att jag inte blev sjukskriven när jag mådde så pass dåligt är för mig en gåta), och fyllde mina arbetslösa dagar med att styla och fota outfits och måla naglarna. Hade en underbar sommar med Bråvalla och solsken. 

2015
Flyttade till större lägenhet. Fick mitt första flickebarn. Älskade Ivy. Fick också en ADD-diagnos.

2016
Skaffade Vickys ersättare: Lucy. Började jobba på Burger King, min första fasta anställning. Började tvivla på mig och Kim och längta mig bort. Reste till Belgien med Stefan (lillebror). Köpte ett fucking hus.

2017
Flyttade in i huset = stress (hatar att flytta pga oordning). Mina känslor var ett enda stort kaos = stress. Gjorde slut med Kim. Blev tillsammans igen. Reste ner till Göteborg själv med Ivy för att hänga med Twiggy. Började utbilda mig till plattsättare. Lärde känna Jason, min äventyrs-foto-film-musik-kompis som övertygade mig om att jag visst kan sjunga.

2018
Dåligt: När vi nästan utforskade att ha ett öppet förhållande, men det bara blev skit. Att jag inte fick någon lärlingsplats efter utbildningen.
Bra: Blev grym på plattsättning. Hade praktik på Skanska Direkt. Lade upp en cover där jag sjunger på Youtube. Avslutade året med att bli gravid igen.

2019
Sämst: Kände mig helt fantastiskt oälskad + pregnancy sickness.
Bäst: Fick mitt andra flickebarn. Finaste Luna.
 
Och det mina vänner var en snabbrepris av 2010-talet.

PS. Jag har inte bloggat på en vecka för att det tog ca 25 år (kändes det som) att leta bilder / göra ett kollage till detta inlägg. Fett less, bye.




Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback