Staycation-drömmar

Blandade bilder från 2013-2015

När man har småbarn är det najs att ha barnvakt ibland. Vi har turen att ha mor- och farföräldrar (med flera) som gärna är barnvakt då och då. Så att Kim och jag kan gå på julfest med hans jobb eller bygga förvaring under Ivys säng. Och i slutet av denna månad ska vi faktiskt åka till Stockholm i ett par dagar. Kommer bli så skönt.
 
Men. Vet ni vad jag verkligen drömmer om just nu. Staycation. Utan barn. Jag vill vara ledig hemma utan barn. Barnen kan få åka på semester. 
 
Jag vet att jag alltid tycker att huset känns oändligt tomt de gånger noll stycken barn befinner sig i det, och att jag börjar längta efter dem bara efter några timmar. Men nu när jag inte varit ifrån barnen (syftar egentligen mest bara på Luna) mer än några timmar sedan september (rekordet är en fjärdedels dygn) skulle det bara vara så skönt att få vara själv. Eller ja, med Kim. Jag vill vara ensam med Kim. För det saknar jag. När Luna blivit lite större och jag börjar tjäna pengar igen då ska vi gå på dejt en gång i månaden.
 
Men just nu vill jag vara hemma. Med Kim. Leva livet som vi gjorde innan barn för en helg. Vi kan spendera en hel dag i soffan och plöja en hel serie. Äta vad vi vill, när vi vill. Glass till lunch. Sitta vid datorn eller pyssla med något kul på var sitt håll under dagen och mötas på kvällen. Äta middag och se en film. Helt ostört. Tre, fyra dagar. Helt perfekt. Det vill vi ha.




Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback