Let there be light!

 
 
Belysning! Älskar snygga lampor. Jag tycker att en lampa är lika mycket en inredningsdetalj som en källa till ljus. Har ju dock fått inse att lampor kan vara riktigt dyrt, och jag har oftast oturen att falla för såna som kostar flera tusenlappar (och ibland halva min lön, haha). Så som med mycket annat får en begränsa sig lite.

Tänkte gå igenom några favoriter hemma hos oss (utan imbördes ordning). Prisklass: 50-2000 kronor.

1. Ivys gröna sammetslampa, Lagerhaus - Tyvärr inte tillräcklig belysning i hennes rum så vi behöver komplimentera med fler lampor, men den ger väggarna mysiga, randiga skuggor.
2. Marmorfoten från farfar - Tog reda på den efter farfars död. Har spraymålat nedre halvan svart, och sockeln guld.
3. Valter, Mio - En julklapp som ger ljus till köksbordet.
4. Molecular, House Doctor - Min absoluta favorit hänger i vardagsrummet. Har ännu inte orkat köpa resterande fyra ljuskällor, haha.
5. Lampskärm i mässing, Lagerhaus - Hänger bredvis soffan. Kim hatar den, jag tycker den är nödvändig. Konsollen är från Ikea.
6. DIY, House Doctor - Hänger i entrén. Det var verkligen en DIY, man fick sätta ihop den själv.
7. Rund cirkel, Mio - Tycker det är svårt med fönsterlampor, men älskar dessa. Har en i vardagsrummet och en i köket.
8. Sänglampor, Clas Ohlson - Har hängt upp dem i svarta konsoller från Ikea, egentligen sjukt opraktiska som sänglampor. De är alldeles för ljusa och verkligen inga läslampor.




Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback