En liten Lord Jamies Silverstein har blivit gammal

Jamie 4 månader i maj-juni 2013

När Kim och jag skaffade vår första katt och son Jamie bloggade jag inte, därför finns här inga söta kattungebilder. Det ska det bli ändring på, när Jamie dagen till ära fyller hela 7 år. Gammkatt.
 
Jag tänkte skriva lite också, för på senare dagar har jag undrat varför i allsindar vi valde att skaffa en raskatt och punga ut massa tusenlappar på en fluffboll av päls som gör hälften av våra släktingar och vänner snoriga ifall de kommer på besök.

Sedan kom jag ihåg. Jag vill ha en katt. Jag har alltid velat ha en katt (mvh tjejen som hade katt-posters, porslinskatter, och en Barbie med tillhörande katt i sitt flickrum). Kim ville inte ha en katt, han ville ha en hund (han vill fortfarande ha en hund). Men även han kunde förstå att vi inte var redo för det ansvar en hund innebär (men barn gick bra, haha). Så Kim sa okej till katt, för Kim älskar djur. Men då skulle han ha en katt med hundiga egenskaper, och så fort vi flyttade ihop började vi (mest han) göra research och hittade: Ragdolls!
Han blev kär och jag blev kär och så hittade vi en uppfödare i Härnösand. Det fanns två kattungar kvar från den senaste kullen. Vi både hade kommit överens om vilken som var sötast, men det blev den andra som fick följa med oss hem. Den sötare kattungen var en fegfis, och vi ville ju ha en social och lekfull katt, vilket Jamie var - eller Ragga Bluecard som han heter på stamtavlan.
 
Och mina dagar hemma spenderades numera inte bara med mina hjärnspöken, utan även en liten tuss. Och jag kom att älska den katten som om han vore min son. Han låg på mig när jag åt frukost och tittade på Gossip Girl då, och han ligger på mig när jag ser på Husdrömmar (current obsession på Svt Play) och ammar Luna nu. Han är nyfiken och han ska vara med jämt - på toan, i tvättstugan, i sängen, när en installerar en ny spis och gärna under mina fötter när jag går i trappen (&%#%&).
 
Bästa Jamie! Eller Ninnie som Ivy säger. Jag hoppas att du får leva minst 7 år till! Och jag hoppas du inte kommer bli allt för arg på oss nu när du snart har ännu ett barn att springa från...



▾ Denise Taylor säger:

Grattis till sötnosen :D

2020-02-10 ✖ 15:59:03
http://taylorsroom.blo.gg

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback