11 M Å N A D E R

 
Den 2 augusti fyllde Luna 11 månader. Tänk att hon snart är ett år nu. Och tänk att hon, precis som Ivy, tog sina allra första steg bara några dagar innan 11 månaders-dagen. Ja! Luna har tagit sina första små stapplande steg. Och för varje gång blir det lite, lite stadigare. Hon ställer sig inte upp och börjar gå på eget initiativ, men när hon redan står och får ett mål 2-3 steg bort, då går hon. Efter en del hejarop från resten av familjen, haha. Kom då Luna, kom till mamma! Jag har nåt gott! Jag har kramar! Kom då! Annars går det snabbare att krypa.
 
I övrigt är det inte direkt några andra milstolpar som ägt rum, men självklart växer och utvecklas hon var dag. En kväll låg hon och klappade händer i spjälsängen (mamman hade blivit gladare om inte klockan varit långt efter Luna-borde-sova). Hon har börjat skaka på huvudet, oftast när hon inte borde (typ när hon ska äta). Inte för att hon inte vill äta, hon har fortfarande ätandet som sin främsta hobby, utan för att hon tror att hon är rolig. Men hon är go, det är hon ♥
 
Första månaden hemma med pappa har gått hur bra som helst. Vissa dagar gråter hon när jag vinkar hej då för att åka på jobbet, andra inte. En av de få saker jag kan uppskatta med mitt nuvarande jobb är att jag får ganska många lediga dagar lite då och då att spendera med familjen. Det är fint.




Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback