Gilmore Girls

Bildkälla: 1 & 2

Och två år senare har jag äntligen sett klart Gilmore Girls!

Jag var egentligen helt ointresserad att avverka en gammal serie från early 2000 (2000-2007 för att vara exakt), men så råkade jag bläddra förbi Gilmore Girls: A Year In The Life från 2016 en kväll framför Netflix och det fångade mitt intresse. Bara det att en förmodligen bör se alla 7 säsonger först. Okej då, I'll give it a try.
 
Serien var tyvärr lika seg som jag förväntat mig. Väldigt snäll. Jag är van vid drama, and lot's of it. Den kändes outdated med alldeles för många förlegade referenser som jag inte alls kunde relatera till. Därför behövde jag en lång paus med annan underhållning för varje säsong jag lyckades avverka.
Uppskattade dock alla skådisar jag kände igen från nyare serier och filmer. T.ex är Rami Malek (Mr. Robot, Bohemian Raphsody) med i ett avsnitt från 2004. För att inte nämna Melissa McCarthy som spelar Sookie, eller Jared Padalecki som spelar Dean. Skrattade också när jag såg Liza Weil som Paris, för den karaktären är så olik den jag är van att se henne som, nämligen som Bonnie i How To Get Away With Murder
 
Bildkälla: 1, 2, 3 & 4
 
Efter årsskiftet började jag se säsong 5, och här tycker jag serien äntligen blev rätt bra. Inte jättebra, men ganska. Och härom veckan fick jag äntligen se A Year In The Life och det var sannerligen intressant, och lite konstigt. Helt plötsligt var allt modernt och alla har åldrats 10 år. Eftersom detta hände över en natt för mig, hade det förmodligen inte samma effekt som för ett gediget fan av serien. Det blev lite antiklimax. Och jag är skitarg över slutet, haha.
 
Men innan jag avslutar vill jag bara nämna en sak som gjorde mig lite offended. Det är Lane som blir gravid i sista säsongen (tror jag). Det är ganska tydligt att Lane inte ville bli gravid och inte var glad över det, och hennes man Zack reagerade ungefär likadant. Men ändå kommer inte abort upp som ett alternativ. Inte ens en hint. Allt är bara "Jo, du kommer visst bli en bra mamma!", och allt blir ju bra, men jag blev bara så förvånad. Var abort-frågan verkligen så kontroversiell år 2006 att den inte en fick nämnas vid namn i en serie som Gilmore Girls?
Ja, jag har två barn och de är det bästa som har hänt mig, men seriöst. De. Ville. Inte. Ha. Barn. De hade precis gift sig, men. De. Ville. Inte. Ha. Barn. Inte där och då. För mig är det bara jättekonstigt att det inte ens kom på tal.
 
Och det var mitt stora inlägg om Gilmore Girl, bye!




Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback