7 M Å N A D E R

 
Oj vad tiden går! Precis som med Ivy övergår jag till sittande läge i fotona från och med nu (blev från 6 månader med Ivy då hon var tidigare med att sitta). Luna har blivit så stabil på bara den här månaden. På 6-månadersdagen provade jag sätta henne, men hon föll på några sekunder. Nu kan hon sitta bra riktigt länge, och det ska ganska mycket till för att hon ska falla. Oftast trillar hon bara över så hon ligger på mage, och inte jätteofta bakåt.
 
Det känns som att det hänt väldigt mycket den senaste månaden. Mat och amning. Ammar henne det första jag gör på morgonen, och det sista jag gör innan hon somnar (men Kim kan också natta henne utan problem, yay, vilken lättnad), men hon kan inte leva på enbart bröstmjölk längre. Hon vill inte dia tillräckligt länge för att få i sig nog mycket för att blir riktigt mätt. Till frukost får hon gröt, och till kvällsfika får hon gröt. Vi kör på Sempers med frukt, precis som med Ivy. Det här med riktig mat och smakportioner har vi halkat efter med, men så fort hennes stol är klar (håller på att måla om vår Tripptrapp) kan hon vara med vid våra måltider på ett annat sätt.
 
Sömnen. Vi nattar och lägger ner henne runt nio. Hon vaknar 1-2 gånger per natt och är vaken vid 07-08. Fast sedan kom ju sommartiden och fuckade upp allt hela förra veckan. Så typiskt, haha. Men det verkar vara återställt nu. Känns så skönt att kunna gå upp och få en eller två timmars egentid efter nattning om jag så vill.
På dagen är det dock sämre. Hon somnar nästan aldrig vid amning, och det går inte att bara lägga ner henne i sängen. Så jag måste ut och köra eller ta en promenad med vagnen. Och har vi tur sover hon 3-4 timmar i sträck då, annars är det typ kört resten av dagen.

Gåstolen. För en månad sedan kunde hon backa av misstag, men nu tar hon sig fram hur bra som helst. Hon kommer när man ropar och är jätteglad. Älskar att dra av sig sina strumpor och suga på dem. Pratar väldigt mycket. Skrattar ofta. Älskar henne så himla mycket! Min gojänta ♥
 
Nu blev det riktigt långt, men kände för att göra en ordentlig uppdatering för en gångs skull. 




Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback