Our black door is not a back door

 
Det var ett bra tag sedan jag först kom på tanken att måla vår ytterdörr. Vår fula, slitna, gamla ytterdörr från 60-talet (gissningsvis, då det var då de byggde ut och klädde om fasaden). Förra veckan tog jag äntligen tag i saken då Bebisens nedkomst uteblev.
 
Slipa, grunda och sedan tre lager svart. Lagom shiny finish. Använde mig av Beckers fönster- och snickerifärg Perfekt Plus med tillhörande grund. Är så nöjd. Till våren planerar jag att måla husgrunden mörk samt bygga en ny entrétrapp. Längtar. Skulle behöva byta foder, samt fixa nya lampor också. Nytt entré-tak kanske? Men då måste vi börja riva i eterniten och det känns inte jättekul eftersom det innehåller asbest som är giftigt.



▾ Bunny Therése säger:

Så extremt snyggt!!!

Svar: Tack! Är jättenöjd!
Ida ☯ the sky under the sea

2019-09-03 ✖ 19:56:54
http://bunnydrugz.blogg.se/
▾ Mirano säger:

Ååh, vad snyggt med en svart ytterdörr!

Svar: Eller hur! Älskar svarta ytterdörrar, gärna lite äldre stuk typ som i London *-*
Ida ☯ the sky under the sea

2019-09-06 ✖ 09:37:02
http://miranodesign.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback