Nu börjar mammaledigheten på riktigt

 
It's friday, yay! Har nu klarat av mina första dagar hemma utan Kim. Mina första dagar själv med både Bebis och Ivy, för i onsdags gick han tillbaka till jobbet. Och jag har överlevt!
 
När Ivy kom var det så himla bra planerat att hon föddes mitt i semestertider, så Kim var hemma i över en månad. Först tio pappadagar, sedan fyra veckors semester (eller om det var tvärt om). Den lyckan liksom. Därför kändes pappadagarna så himla få denna gång, och jag bävade inför att vara hemma med  t v å  barn helt själv.
 
Men det har gått bra. Men om ni tror att en ska få saker gjorda får ni tänka om. Vi får ta dagarna som de kommer. Och det här med att sova när bebisen sover funkar inte när det finns ett stort barn hemma samtidigt. Istället sover jag och Lilla Boo (bebisen) bort förmiddagen, medan Ivy får sitta bredvid i sängen och titta på Youtube (vilket hon är nöjd med).
I somras såg jag fram emot en höst med barnvagnspromenader och Netflix, men hittills har det inte blivit helt så.
 
Såhär har vår vecka sett ut:
• Onsdag - Ivy och jag bakade kakor. Lilla Boo var vaken mellan 11 och 15, så jag var enarmad most of the time.
• Torsdag - Ivy var hos Dagmamma och jag hann starta diskmaskinen och slänga in en tvätt den ynka kvarten Lilla Boo nöjde sig med att sova själv i babynestet. Sen barnvagnspromenad för att hämta storasyster.
• Fredag - Lilla Boo sov halva eftermiddagen! Själv! I nestet! Så Ivy och jag passade på att bygga Lego.




Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback