Musik + film = sant

Vi tar en throwback till förra året. Började nämligen skriva på det här inlägget då, men orkade aldrig slutföra det.
Film med musik som huvudfokus. Jag älskar musik, så när det dyker upp en film som hålls samman av musik, då vill jag se den. Oftast. Ännu bättre när de är biografiska eller baserade på verkliga händelser eller personer. Typ Nowhere Boy (2009), eller Rudderless (2014).
 
2018. Det blev tre musikfilmer på bio. Jag hade även tänkt se en fjärde, nämligen A Star Is Born, men det blev inte av. Av de tre jag såg har jag dock en självklar vinnare, men alla tre var riktigt bra.
 
 
1. Bohemian Raphsody
Min absoluta favoritfilm från förra året. Har aldrig kallat mig Queen-fan, men de har så många grymma låtar, och det var verkligen en intressant film. Älskar Rami Malek i rollen som Freddie.
 
 
2. Mamma Mia: Here We Go Again
En riktig feelgood-film. Tyckte mycket om den första filmen från 2008 och denna fick mig att vilja sjunga med minst lika mycket.
 
 
3. Ted: För kärlekens skull
En mycket fin film med Adam Pålsson, en av mina favoritskådisar från Sverige. Visste faktiskt inte så mycket om Teds liv innan jag såg filmen (t.ex. att han bara var 15 år när han slog igenom, samt spelade tennis med Björn Borg), jag kände bara till låtarna och hans tragiska avslut på livet.
 
Bildkällor: 1 / 2 / 3



▾ Lisa säger:

Älskar både filmen om Queen och Ted. Alltid varit ett Queen och Ted fan. Otroligt hur dom fått skådisarna att verkligen likna killarna i Queen. Speciellt Freddie. :)

2019-09-27 ✖ 13:24:09
http://familjenkaotisk.blogg.se
▾ Matilda säger:

Hej! Har följt din blogg till och från under massor år, kanske närmare 10 år. Kommer ihåg att du under en period, (kanske fortfarande?) Umgicks med en tjej som kallade sig för Twiggy. Vet att hon också bloggade och har försökt att hitta hennes blogg eller instakonto men lyckas inte. Vet du om hon fortfarande har kvar sin blogg eller insta och vad hon isf heter? :)

Svar: Hej Matilda! Wow, kul att du varit med så länge! Det stämmer att hon heter Twiggy, hon är fortfarande min bästa vän. Hon bloggar inte i nuläget men har Instagram, men byter konto/användarnamn lite då och då så kan förstår att det varit svårt att hitta henne. I alla fall, twiggynameless heter hon på insta! :)Kram!
Ida ☯ the sky under the sea

2019-09-27 ✖ 19:47:29

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback