En andra dag på Kolmården

 
1 augusti. Vi började dag 2 med Safari-linbanan. 
Det var varmt idag så lejonen låg i skuggan och syntes knappt till tyvärr.
 
 
Vi åt återigen lunch på Farmors kök i Bamses Värld, sedan gick vi vidare till Barnens bondgård.
 
 
Där fick vi klappa getter och lyssna på barnlåtar. Det var allsång, men Ivy var nöjd med att bara lyssna.
 
 
Ståtlig björn och söt snok.
Jag hängde vid ormarna medan Ivy tog med pappa Kim till Bamses Värld en sista gång för att åka karusell.

 
Fanta-slush. Besvikelsen när Coca Cola-slushen var slut så jag fick ta Fanta jordgubb till det blå.
 

Avslutade dagen på Tropicarium utanför djurparken. Där fanns det surikater, sköldpaddor, spindlar, fiskar och reptiler. Ivy tyckte det var jättespännande med hajarna, Doris och Nemo.
 

Hemfärd dagen därpå! Packade ihop tältet, mötte upp min bror för lunch på Bastard Burgers i Solna.
Efter ett glass-stopp i Tönnebro sträckkörde vi ända hem medan vi lyssnade på En mörk historia-podden.




Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback