Jag har längtat efter att få vara ledig för att kunna jobba

 
What rubriken said. Somliga säger att jag är knäpp. Men det är sant. Jag har längtat hela våren efter att få vara ledig i sommar för att kunna fixa hemma. Känner bara, vad ska jag annars göra? Bara... chilla? TRÅKIGT.
 
När det värsta illamåendet släppte (obs, jag mår fortfarande illa direkt efter frukost intagits) i våras fick jag tillbaka min fixar-energi. JAG VILL BYGGA OM HELA HUSET. Inte riktigt, men lite så.
 
 
Det föll sig naturligt att jag först och främst ville få till framsidan av huset då det i nuläget ser ut som en krigszon (av naturliga skäl, dvs en halvfärdig dränering). Typ ny entrétrapp, måla om husgrunden, måla om dörren, fixa en grusgång, bygga bås till soptunnorna... Hålla på och fixa utomhus i vår- och sommarsolen - drömmigt! Men, halvfärdig dränering. Jag har till sist fått inse (hände typ igår) att utefixet får vänta till nästa år. Kanske kan jag måla om ytterdörren i alla fall.
 
 
Har dock inte legat på latsidan för det. Vi har en del inne-göra också, och då vädret här uppe i norrland varit rätt sådär har jag tagit tag i lite inomhus-fix. Började så smått medan jag fortfarande jobbade (embrace fixar-peppen liksom). Lovade Kim att inte börja på något nytt förrän köket blivit klart, så jag började där, men tog också tag i våra andra lösa trådar.
Så nu har köket äntligen fått sig ett nytt stänkskydd, farstun har fått lister, och snart är väggen ner till källaren målad, jag har fixat i kontoret, börjat göra en pysselhörna i källaren (inklusive renoverat ett gammalt skrivbord), byggt en tredje nagellackshylla, organiserat om i våra gardeober...
Vi har så mycket småfix här och där som ska göras. Det här med att bara ha ett projekt åt gången har med andra ord inte lyckats särskilt bra... Men jag ska försöka, och jag vill, hinna så mycket som möjligt innan bebisen kommer. För att hinna med allt är nog inte möjligt. Jag är iaf mycket nöjd med allt jag hunnit med so far.
 
 
De säger att man ska passa på att vila innan bebisen kommer, och nä, sömnen kommer definitivt inte vara på topp, men jag tror jag kommer ångra mig om jag inte gör detta nu. För sedan kommer jag ha händerna fulla och det enda jag kommer vara kapabel till då är barnvagnspromenader och Netflix i soffan. Så jag tänker använda mina armar och händer till att vara kreativ och pysslig medan jag kan.



▾ Blondina säger:

Va fint ni har det ♥️😍

Svar: Tack <3
Ida ☯ the sky under the sea

2019-07-13 ✖ 01:38:48
http://blondinas.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback