Blink 182 - Halva 2019 har passerat

 
Halva 2019 har passerat, så det är väl så dags nu...
 
Det blev visst en bloggpaus på drygt ett halvår. Jag som precis kommit igång igen, jag som kände mig så taggad. Men så kom julen och nyår, och efter det kom illamåendet.
 
Jag har en känsla av att de flesta som läser min blogg känner mig personligen, och gör man inte det så följer man mig på Instagram. Så att jag blev gravid igen i december förra året är inte längre någon stor nyhet. Jag är liksom i vecka 32, det är inte länge kvar nu.
 
Men i alla fall, jag började året med en bakfylla helt utan alkohol som varade i flera veckor. Veckor som blev månader. Jag slapp spy, men jag mådde skit. När jag inte kämpade med jobbet kämpade jag med att försöka vara mamma till Ivy, men mest låg jag i soffan framför Netflix. Avverkade alla säsonger av Orange Is The New Black, och så någon en-säsongare här och där.
 
Datorn förblev orörd. Laddade inte ens över bilder från telefonen och kameran. Det tog jag tag i härom veckan (och jag har fortfarande kameran kvar att tömma, uhhhh).
Men så en kväll i april kände jag bloggsuget komma tillbaka. Ja! Kul! Men då startade inte datorjäkeln. Irony at its finest. Helt väck var den.
 
Köpte en ny i maj, eller rättare sagt delar till en ny. Jag har lämnat laptop-livet och skaffat en stationär. Helt super känns det. Så mycket bekvämare. Helnöjd.
Hälften nytt och hälften från Kims fyndlåda i källaren. Nytt tangentbord, ärvd skärm. Och till allt detta ett uppiffat kontor. Ja, sen illamåendet började avta i våras har jag pysslat mycket med inredning och småfix i hemmet.
 
Jag är så taggad på livet, på att göra fint hemma, på sommaren, på att få en liten bebis och ett syskon till Ivy (som gärna berättar varför mammas mage blivit så stor).
Och jag har saknat att blogga, så jag hoppas jag kommer orka fortsätta.
 
PS. Måste byta font i rubriken. Ser helt fel ut. I didn't leave it like that.



▾ Camilla Lundberg säger:

Så kul att du är tillbaka! :)

Du är sååå duktig med allt jobb och fix du gör och det är så roligt att se alla bilder.

Känner enormt stor sympati med dig när det kommer till illamåendet. Med Twiggy låg jag och kräktes i tre månader konstant (var en av de få som går ner 15 kg under en graviditet :P ). Kunde bara äta kalla fiskpinnar och dricka nyponsoppa.

När jag väntade Petrus var det likadant men då hade jag ju min egen "sjuksköterska" på 6 år hemma som hämtade vatten och frukt till mig. Barnmorskan sa att jag skulle dricka mycket och om Twiggy kom med vatten och jag sa att nej men jag är inte törstig nu var hennes (mycket!) bestämda svar -mamma doktorn har sagt att du ska dricka vatten och jag sköter dig! Då var det bara att dricka för hon gav sig inte! Hahaha!

Hoppas att ni får många sköna dagar tillsammans innan det är dags att ställa om sig till att bli ännu en i familjen. Kram <3

Svar: Tycker också det är kul att vara tillbaka! ;)Tack så mycket, kul att det uppskattas!
Oj! Det låter inge vidare! Själv har jag sluppit att spy, mår bara illa helt enkelt. Vad skönt att du fick hjälp av Twiggy då! Tyvärr är inte Ivy lika förstående alltid. Men hon vet att jag ite kan böja mig ner eller bära henne så mycket för "magen är i vägen". Tack! Kramar! <3
Ida ☯ the sky under the sea

2019-07-12 ✖ 12:00:53

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback