Julafton


24 december 2019
Började dagen med ett julbad. Fick en halv julkalender (dvs 12 luckor) med badbomber av Kim. Vattnet blev rött och väldoftande, och i slutet fick jag sällskap av Ivy.
 

Sen kom tomten på besök! Det var säkert minst 20 år sedan sist. Förra året var Ivy inte lika medveten om vad julen är, men i år har hon haft stenkoll. Hon har räknat ner dagarna sedan november, och berättat att vi måste ställa fram kakor och mjölk till tomten vid öppna spisen på kvällen innan julafton (men det glömde vi ju såklart, darn it).
 

Efter tomten blev det fika med farmor och farfar (eller mina svärföräldrar).
Hämtade mamma / mormor. Luna somnade i bilen, så jag kunde sminka mig superglittrigt (because Christmas) ostört.


Glögg och Kalle Anka. Vi har inga tevekanaler så vi fick titta på SVT Play på surfplattan, och på teven fick det bli en brasa.
 

Middag! Varken Kim eller jag gillar traditionell julmat så vi hittade på något annat, och Ivy ville ha makaroner till sina köttbullar.

 
Ivy tjatade om julklappar och öppnade några på förmiddagen, några på eftermiddagen och resten på kvällen. Hon fick öppna allas julklappar, eftersom hon uppskattade att slita presentpapper lite mer än oss andra, haha.
Avslutade med julfika, och innan läggdags myste jag ner mig i soffan med Luna. Såg En underbar jävla jul (2015) (som verkar finnas på Svt Play varje jul) och drack en saffrancider (skum).
 

25 december 2019
På Juldagen tog vi med Ivy på bio för att se Frozen II, vilket var en av våra julklappar till henne. Både Ivy och föräldrarna tyckte filmen var jättebra.
Efteråt blev det middag och mini-julfirande hos svärföräldrarna. Luna var världens sötaste jultomte.



▾ Bunny Therése säger:

Men ändå, potatiskroketter till julen, SÅ GOTT!

Svar: Ja, det var verkligen supergott! Saknade inte alls den traditionella julmaten ^^
Ida ☯ the sky under the sea

2019-12-30 ✖ 16:31:36
http://bunnydrugz.blogg.se/
▾ Karin säger:

Åh, Frost 2 <3 Jag såg den också Juldagen. Jag grät så mycket. Vilken mysig julafton ni hade <3

Svar: Åh ja, superfin var den! Blev nog lite våt i ögat vid något tillfälle också, haha.
Ida ☯ the sky under the sea

2019-12-31 ✖ 00:05:56
http://forevermore.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback