Ivy är världens bästa storasyster

 
Sedan jag började blogga igen i augusti har det bara handlat om Luna. Graviditeten med Luna, Förlossningen, Luna varje månad, Luna, Luna, Luna. För jag älskar ju min nya lilla bebis och har så mycket att skriva om när det kommer till just henne. Det första året växer och förändras de ju så himla mycket.
 
Men jag älskar ju min stora tjej också. Hon blev plötsligt så himla stor när Luna kom. Men åldersskillnaden på fyra år känns helt perfekt för oss. Jag visste inte ens om jag ville ha fler barn när Ivy var bebis. Inte förrän hon var drygt två år började jag längta efter en till bebis, men då pluggade jag och ville bli klar med det först.
Nu är hon så pass stor nu att hon kan (och vill) hjälpa till. Hon har stenkoll på att jag behöver amningsnapp och säger att vi "Måste ta med maten! Vi får inte glömma maten!", när vi ska åka någonstans och syftar på amningsnappen. Och varje morgon kan hon hämta frukost själv (som Kim eller jag förberett) ifall jag behöver sova längre. Då sätter hon sig bredvid mig i sängen med sin frukost och tittar på Youtube.
 
 
Det har varit ett stort år för Ivy. Hon har utvecklats så mycket. Ordförrådet har typ tredubblats och hon kan räkna till minst 10 på både svenska och engelska. Men hon har också velat vara bebis lite väl länge (hon är  s å  tjurig). Vi kämpade med att få henne att gå på toan hela sommaren (försök två). Hon vägrade. Att stå och kissa i badkaret blev inkörsporten (som sagt, tjurig). Med nappen gick det fortare. Det hände i höstas. "Jag vill lämna nappen på leksaksaffären och köpa Lego". Första natten var svinjobbig, men sen var det som bortglömt.
Och mitt i allt har hon blivit storasyster också. Hon älskar sin lillasyster. Vill hålla i och klappa och titta. Så fin är hon. Min stora tjej.

Älskar båda mina tjejer så mycket ♥




Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback