Böcker 2019

 
På årets bucketlist hade jag "Läsa minst två böcker", och jag är typ ett kapitel ifrån att ha läst min tredje. Victory! Läste en x-antal-saker-du-bör-göra-innan-du-skaffar-barn-artikel någonstans, och en av punkterna var "Läsa romaner". Fast jag läste en halv bok innan Luna kom, och har plöjt 2,5 efter hennes födsel, so I call bullshit. Här är årets lästa böcker:
 
Harry Potter and The Philospher's Stone av JK Rowling
Kände att det var på tiden att läsa om denna bok för att 1. Har bara läst den en gång och det var när jag var typ 9 år, 2. Ville läsa den på engelska, och 1. Hade lägligt nog 20-årsutgåvan (i Slytherin-grönt) på engelska oläst i bokhyllan. Wow, säger jag bara. Jag var 9 år för sjukt länge sedan så det var som att läsa en helt ny bok.
 
Looking For Alaska av John Green
Jag har en tendens att samla på mig böcker och sedan inte läsa alls på ett bra tag, så även denna fanns i min bokhylla oläst. John Green är ett ganska känt namn sedan filmen The Fault In Our Stars kom och detta är hans debutroman. Tyckte inte alls om den. Boken är uppdelad i "Before" och "After" och kunde inte komma på något som skulle vara så storslaget att en nödvändigtvis behöver dela upp boken i ett Före och ett Efter. Men så kom sista sidan av "Before" och jag kände bara "Såklart". Såklart, John Green. Och det var precis vad jag behövde för att tycka om boken. Nu hade den ett syfte. Och nu vill jag se serien på HBO.

Shadowhunters / The Mortal Instruments: City of Bones av Cassandra Clare
Fantasy / äventyr som utspelar sig i New York. De dödar demoner och sånt. Det finns en film från 2013 som är bra. Det finns en serie från 2016 som inte är så bra (men Alec är fett snygg och den är ändå ganska underhållande). Boken är i alla fall jättebra. Detta är den första i serien och jag ser fram emot att läsa resterande 6.




Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback