2009 vs 2019 - 10 year challenge fast bättre

Jag hakade faktiskt aldrig på The 10 year challenge när den var igång, fast jag egentligen ville. Faktum är att jag redan innan 2018 blivit 2019 tänkte tanken på att jämföra mig och mitt liv då och nu. Varför just i år, undrar ni. Jo, för att det var år 2009 jag började blogga.
 
 
2009 | Januari | 2019
Då: 16 år. Singel. Går första året på gymnasiet, där jag går estetiska programmet; Bild & formgivning. Hatar snö och vinter.
Nu: 26 år. Sambo och ett barn. Jobbar deltid på Burger King (för en heltid skulle få mig att bryta ihop pga de oregelbundna arbetstiderna) och har precis blivit gravid (mår skit). Hatar snö och vinter.

PS: Skulle göra vad som helst för att få lika fin hy som då! I vintras var den kaos. Röd, kliade, gjorde ont, bölder.
 
 
2009 | Februari | 2019
Då: Har två kaniner. Älskar Tokio Hotel, men har aldrig varit på en "riktig" konsert. Jätteblyg med har aldrig hört talas om social fobi.
Nu: Har två katter. Åkte till Stockholm och såg Escape The Fate med Izabell och Twenty One Pilots med två främlingar. Har haft diagnosen ADD + social fobi i fem år, men tack vare jobb och plugg kan nog social fobi strykas.
 
 
2009 | Mars | 2019
Då: Börjar blogga! Twilight är min favoritfilm. Älskar mode och drömmer om att bli modell eller kläddesigner. Hatar sås.
Nu: Är sämst på att blogga, men bättre på att fota. Har för många favoritfilmer, men föredrar drama och biografiska filmer. Tycker mode är ganska kul, men skulle aldrig vilja bli modell. Jag ska ju bli plattsättare! Älskar inte sås, men de såser jag gillar älskar jag. Typ morötter i vitlöksdipp, underbart!
 
 
2009 | April | 2019
Då: Har precis ljusat upp mitt hår för att såsmåningom bli blond. Ritar helst kläder och människor. Vet knappt hur man håller i en fogsvans.
Nu: Färgade mitt vattenmelon-hår svart. Ritar inte så mycket längre, men pysslar och fixar massor i hemmet (finns alltid någon vägg som behöver målas eller en träbit som behöver kapas).
 
 
2009 | Maj | 2019
Då: Har en fet crush på en kille jag inte känner. Skrik i musik är vedervärdigt, men Losing You av Dead By April är ju faktiskt bra. 
Nu: Är asexuell tack vare graviditeten. Fett skönt faktiskt. Skrik i musik är också rätt skönt. Typ Don't Lean On Me med The Amity Afflicion, så bra.

PS: Saknar Baked Alaska så himla mycket, det var min favorit.
 
 
2009 | Juni | 2019
Då: Ögonbryn? I don't even know. Tycker inte direkt om barn. Tar första doppet 13 juni.
Nu: Lämnar inte huset utan målade ögonbryn. Ögonbryn! Babyshower för barn nr 2! Bada? Väntar nog lite till.

Fortsättning följer...
 
Jag vet inte hur mycket det framgår av det här inlägget men det är enormt stor skillnad på mitt liv då och nu. Vilket inte är så konstigt. Det har gått tio år. Då var jag pretty much ett barn, och nu HAR jag barn. Jag är vuxen nu. Det hade varit konstigt om jag INTE utvecklats under dessa år, om jag inte ändrat tycke, smak, och vidgat mina vyer, fått fler erfarenheter, ett mer öppet sinne.
Jag tror att mitt 16-åriga jag hade varit missnöjd med mitt nuvarande liv om hon fått chansen att se det. Och det är klart att jag ibland känner att jag inte är där jag vill vara, men jag vet vart jag har varit och varför jag är här nu. Och jag trivs ändå med mig själv och min tillvaro i nuet, samtidigt som jag vill framåt. Och det är ju det viktigaste.




Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback