Höstens lista

 

Beskriv din höst i tre ord.
Taggad, men fryser.

Vad är det bästa / sämsta med hösten?
Det sämsta är att det sakta men säkert börjar bli kallt. Regnrusk och blåst då en måste gå ut. Att motivationen till att ta promenader (eller gå ut över huvud taget) börjar sina. När det är november och allt blivit grått. För många ej avklarade punkter på bucketlisten, men för få dagar kvar av året.
Det bästa är början av hösten, då det börjar bli småkyligt men inte för kallt. Feta halsdukar, lager-på-lager, äppelpaj och varm choklad. Tjejkväll på stan. Att äta glass direkt ur burken framför avsnitt efter avsnitt om kvällarna. Dofterna utomhus. Skogsutflykter. Lönnar i eldiga färger. Min födelsedag. Halloween. När julpeppen börjar komma. Börja planera julklappar, och presenter till Kim och mamma som snart fyller år.

Hur höstmyser du?
I tanken: Skogsutflykt till skogen (eller något annat mysigt ställe), som förra året
I verkligheten: Filtmys i soffan med något mumsigt (och onyttigt, hehe) och en film eller serie (vilket är awesome året om, mennnnn).

2010 // 2016

Hur ser din höstoutfit ut?
Svarta, skinny jeans och min feta, stickade kofta (också svart). Förmodligen en cool tisha. Den kan vara färgglad. Men helst typ vit / grå. Har en munkjacka under skinnjackan + en fet halsduk tills det är kallt nog att byta till vinterjackan.

Vad har du på TO-DO listan just nu?
• Klippa vloggar.
• Städa kontoret.
• "Inför nästa höst". Shit is getting real.

Bästa musiken för regniga dagar?
Här är några fina:
♫ Hurricane - Parachute
♫ Monster - Meg & Dia
♫ Heavydirtysoul - Twenty Øne Pilots

 


Vilka serier rekommenderar du att följa? Eller kanske någon sevärd film?
Hösten är en tid för serier. Alla säsongsstarter, damn. American Horror Story är ju givet. Sedan har vi Gotham, The 100 och The Walking Dead (glöm inte Fear The Walking Dead while you're at it).
Kim och jag började precis se Stranger Things. Känns som att det är något för höstrusket. Och har ni inte sett Mr. Robot tycker jag att ni ska binge-watcha serien NU, även om det är en sommarserie. Så. Fett. Bra.

Vad är den höstigaste maträtten?
Äppelpaj.

Var hänger du helst under helgen?
I soffan. Med en filt. Och en Kim. Och en bra film. Någon helg då och då hittar jag gärna på något festligt. Behöver dansa. Blir så rastlös av att bara hänga i soffan. Var och varannan helg händer det dock att jag jobbar.

Ivy förra hösten


Har du någon inplanerad resa för den närmaste framtiden?
Men jaaaaaa! På lördag blir det en snabbvisit i Stockholm i händelse av riksfinalen av NOOmaraton (tack till Film Västernorrland som payar). Två veckor senare drar jag till Luleå (aldrig varit där, OMG) och firar min kusin som precis fyllt 30. Kusinpartaj! Tagga!
Och till sist - DRUM FUKKEN ROLL - I november flyr jag och brorsan landet för att se Twenty Øne Pilots! AHHHHH! PEPPENNNNNN! Det var slutsålt i Stockholm så vi ba, fuck it, vi drar till nåt annat land då. Han har har endast varit utanför Sverige en gång (när han var 9) så det blir kuuuuul. Och Twenty Øne Pilots! Fuck yasssss!

Hur förbereder du dig för vintern?
Jag köpte en fet vinterjacka i våras som faktiskt är skapt för minusgrader, så atte... Men januari lär komma med en smällkall käftsmäll vilket fall. Jag hatar minusgrader. Försöker peppa julen.




▾ Ida D säger:

Åh, fina höstplaner!
Alltså, bebisfeber en får! Himla fint med Ivy bland höstlöven. Kan hon redan springa runt själv bland löven nu? Har så noll koll på småsmå barn och deras utveckling(?!)
Luleå är så jävla nice, har bara bra minnen därifrån. Rekommenderar kulturens hus, så himla underbar byggnad tyck jag. Deras bibliotek! <3 å så vår couchsurfarhost Brandon, helt fantastisk mänska <3 som flytta te Sverige för å spela in musik å vara kock.

Kommer till Ö-vik i december, hoppas vi ses! <3 många kramar <3

2016-10-06 ✖ 21:33:06
http://idreaido.blogg.se/
▾ Flisan säger:

Härliga bilder :D

2016-10-07 ✖ 10:55:02
http://nouw.com/fbb

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback