Request: Semester från livet

 
Vet inte vem som har grinat mest idag, jag eller Ivy. Förmodligen Ivy, eftersom hon faktiskt är en bebis, men faktum kvarstår; vi båda hade en dålig dag idag.

Den började bra, för min del i alla fall. Lite film, lite långpromenad, lite läsa-bok-i-solen-medan-Ivy-sov-i-vagnen. Men sedan kom vi hem, och hon blev gnällig, och jag blev gnällig, sedan blev båda gnälliga samtidigt. FUCKING PERF! Och jag ba "KIM KOM HEM SLUTA JOBBA TILL MIDNATT" (han slutade 21:15). Jag var helt slut trots att jag varit ute och fått både frisk luft och solsken, trots att jag drack massa vatten och åt lunch, mellanmål och middag. Och Ivy... Hon var förmodligen gnällig för att hon sov dåligt inatt, har strulig mage och håller på att få en till tand. Dålig kombo.

Det är helt okej att ha dåliga dagar, imo (fast det suger, såklart), men det är lite mindre okej då en har barn. För det enda en inte kan ta semester från är att vara förälder (om en inte avskaffar titeln helt, eller typ dör). Annars kan man till och med ta semester från livet. Och det hade jag behövt idag. God natt.



▾ Daniella 🌙 säger:

Klart det är okej att ta semester! Kan pappor åka iväg på fotbollshelger/jobbresor/vad som helst så kan pappor fan också vara ansvarig förälder och låta mamma åka iväg på spahelg med sina bästisar.

(OBS menar föräldranormen i allmänhet, inte er som familj)

Svar: Absolut, jag håller med! :) - - - Tycker vi ger varandra väldigt mycket frihet, och turas om att ha Ivy när det är något vi behöver/vill göra. Menade mer att jag inte kan gå och lägga mig i sängen och gråta där och då om jag känner för det. Men det värsta är att Ivy tittar på mig frågande då jag gråter och är ledsen, huhu </3
Ida ☯ the sky under the sea

2016-05-10 ✖ 06:51:03
http://vapenbroder.blogg.se/
▾ Maja säger:

Hoppas dagen blir bättre än gårdagen helt enkelt! Det är ju det bästa med dåliga dagar ändå, det kommer bättre. :-)

Svar: Så sant, så sant!
Ida ☯ the sky under the sea

2016-05-10 ✖ 08:01:02
http://yttersttrivsamt.blogg.se
▾ Twiggy Lundberg säger:

Klart man måste tillåta sig själv att ha dåliga dagar fast man har barn. Man är ju fortfarande inte mer än människa!

Svar: Självklart! Det jag menade var att det är lite extra jobbigt då jag måste ta ansvar för ett barn för att hon behöver mig trots att jag bara vill sitta och tjura i ett hörn... haha. Jag måste sätta mig själv åt sidan och trösta henne först. ITS FUKKIN HARD SOMTIMES! x)
Ida ☯ the sky under the sea

2016-05-14 ✖ 19:28:16
http://shadowoftheday.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
OBS! Om en inte har något snällt att säga är det bättre att hålla käften, puss.

Namn:
Stammis?

E-mail (bara jag ser):


URL (så att jag kan hälsa på hos dig):


Skriv en rad eller två...


Trackback